PRESSEMELDING: Vinter 2004/2005 TYVSTART PÅ VINTEREN.

PRESSEMELDING: Vinter 2004/2005 TYVSTART PÅ VINTEREN. Et sikkert vårtegn er lanseringen av neste vinters nyheter fra charteroperatørene. Star Tour melder at 7 000 nordmenn allerede nå har reservert en plass til både varme og eksotiske strøk vinteren som kommer. Og ennå er det lenge til sommeren. De ivrigste sikrer seg sol og varme opp til halvannet år i forveien melder Norges ledende feriearrangør. Den nye katalogen er først på plass i hyllen til reisebyråene mot slutten av måneden. - Ja, det høres nesten litt utrolig ut. Men vinteren er populær, og mange vil tilbake til de samme stedene, forteller Lena Petersson, informasjonssjef hos Star Tour. - Det er gjerne høst- og vinterferien som fylles først. Vi ser at flere er ute et drøyt år i forveien for å sikre seg en plass her. Av reisemålene er Thailand det som gjerne blir først utsolgt, avslutter Petersson. Vinterens nyheter fra Star Tour? Mange venter på vinterkatalogen til landets ledende feriearrangør. Star Tour er hemmelighetsfulle men lover mange spennende nyheter vinteren som kommer. Noen godbiter har de allerede servert. Det blir flere direktefly fra distriktene med blant annet Gran Canaria direkte fra Haugesund, og direkte til Hurghada i Egypt både fra Bergen og Stavanger. - Stikkordet blir eksotisk og fargerikt vinteren som kommer. I tillegg er de populære Kanariøyene selvfølgelig på kartet, avslører Lena Petersson. - Vi ser en tydelig tendens til at stadig flere ønsker å kombinere sol og bad med opplevelser - en vinner her er våre TEMA rundreiser med verden som "lekekasse". Her går opplevelser, kvalitet og minner for livet hånd i hånd, avslutter Petersson. På topp - neste vinter Her er neste vinters bestselgere - så langt: 1. Gran Canaria 2. Tenerife 3. Lanzarote 4. Thailand 5. Madeira 6. Egypt 7. Marokko Stabekk 13. april, 2004 For ytterligere informasjon og bilder kontakt: Lena Petersson Informasjonssjef 67 11 51 00 92 28 15 18 Star Tour er Norges største reisearrangør med en omsetning på 1,5 milliarder og 300.000 passasjerer i 2003. Star Tour inngår i Fritidsresegruppen som tilbyr charterreiser i Norge, Sverige, Danmark og Finland. I gruppen inngår også Prisma og charterfly selskapet Britannia Nordic. Fritidsresegruppen inngår i TUI AG (Tourism Union International), Europas ledende reiselivskonsern. ------------------------------------------------------------ Ytterligere informasjon kan hentes på følgende hjemmeside: http://www.waymaker.no