REKORDTIDLIG SALGSSTART FOR VINTERENS REISER - PÅ NETTET.

Mer enn 5 000 nordmenn har allerede sikret seg sydenturen vinteren som kommer melder Star Tour. Onsdag denne uken starter landets største reisearrangør salget av neste vinters sydenturer – på nettet. Mange av neste vinters reisemål blir å finne å weben – men ikke alle. I første omgang presenteres Gran Canaria, Lanzarote, Tenerife, Egypt og Thailand. For nyheter og den komplette oversikten er det fortsatt katalogen som gjelder. Den er på plass i hyllene i slutten av april – som et sikkert vårtegn.

- Stadig flere er ute i god tid for å sikre seg de beste reisene, og for å møte etterspørselen starter vi salget av vinterreisene noen uker tidligere enn sist år, forteller Jørn Kristiansen, daglig leder i Star Tour. – Det er gjerne høst- og vinterferien som fylles først. Av reisemålene er så langt Kanariøyene vinneren neste vinter, etterfulgt av Thailand og Egypt, avslutter Kristiansen. Vinterens nyheter fra Star Tour? Mange venter på den nye vinterkatalogen. Star Tour er hemmelighetsfulle men lover spennende nyheter også vinteren som kommer. Noen godbiter har de allerede servert. Det blir flere direktefly fra distriktene - blant annet til Thailand fra Stavanger, Bergen, Trondheim og Bodø. - Stikkordet er fortsatt eksotisk. I tillegg er populære Kanariøyene selvfølgelig på kartet, avslører Lena Petersson. – Vi ser en tydelig trend til at stadig flere ønsker å kombinere sol og bad med opplevelser – en vinner her er våre TEMA rundreiser med verden som ”lekekasse”. Her går opplevelser, kvalitet og minner for livet hånd i hånd, avslutter Petersson. På topp – neste vinter Her er neste vinters bestselgere – så langt: 1. Gran Canaria 2. Lanzarote 3. Tenerife 4. Thailand 5. Egypt 6. Madeira Stabekk 14. mars, 2004 For ytterligere informasjon og bilder kontakt: Lena Petersson Informasjonssjef 67 11 52 05 92 28 15 18 Jørn Kristiansen Daglig leder 67 11 51 00 95 06 00 36 Star Tour er Norges største reisearrangør med en omsetning på 1,5 milliarder og 300.000 passasjerer i 2003. Star Tour inngår i TUI Nordic som tilbyr charterreiser i Norge, Sverige, Danmark og Finland. I gruppen inngår også charterfly selskapet Britannia Nordic. TUI Nordic inngår i TUI AG (Tourism Union International), Europas ledende reiselivskonsern.