Rogalendingene hamstrer sommerreiser

Det er stor pågang etter reiser i fellesferien, og hele syv av ti av sommerens reiser fra Sola er allerede solgt, melder Star Tour. Rogalendingenes sommerfavoritter er Mallorca og Tyrkia , etterfulgt av Rhodos og Kreta .

- Det er mange som kjøper sommerreiser i Rogaland om dagen. I juli er vi snart tomme for turer til Mallorca, sier kommunikasjonsdirektør Lena Petersson i Star Tour. Sommerferien er høysesong for barnefamilier på tur, og det er spesielt familiehotellene Blue Village og Blue Star som er etterspurt i fellesferien.

I tillegg til Mallorca er Tyrkia et populært reisemål. Mer enn syv av ti julireiser til Tyrkia er allerede er solgt. Hakk i hæl kommer Rhodos, etterfulgt av Kreta og Kypros. Beregninger Star Tour har gjort viser at 85 000 vil reise på pakketur fra Stavanger i løpet av sommeren.

Sommersalget opp over 20 prosent
Også på landsbasis melder feriearrangøren om stor pågang på sommerreiser. Totalt har salget økt med over 20 prosent sammenlignet med fjoråret, og mer enn syv av ti reiser i sommerhalvåret er solgt.
- Det er nok mange som husker fjorårets kalde, grå og regnfulle sommer her hjemme og som vil sikre familien sol og sommervarme i årets ferie, tror Petersson.

Sommerens fem på topp fra Stavanger :

1. Mallorca

2. Tyrkia

3. Rhodos

4. Kreta

5. Kypros

Bilder kan lastes ned her.

Stabekk 16. april 2012

Informasjonssjef Elisabeth Larsen-Vonstett
elv@startour.no

Star Tour er en av Norges største reisearrangører og tilbyr ferier med charterfly og rutefly til over 100 land. Vi var verdens første charterselskap som miljøsertifiserte flyselskapet vårt, TUIfly Nordic. Målet vårt er å ha Norges mest fornøyde feriegjester. Derfor jobber vi kontinuerlig med å utvikle og forbedre reisene våre. Siste nytt er ferie i luksusvilla, svømmeskole på alle Blue Village og 17 håndplukkede hoteller bare for voksne. Vi er en del av TUI Travel Plc, verdens største reiselivskonsern. Det gir oss tilgang på reiseprodukter som ellers hadde vært uoppnåelige. Star Tour er en del av den nordiske grupperingen TUI Nordic som består av Fritidsresor i Sverige, Star Tour i Danmark, Finnmatkat i Finland, TEMA, Nazar, Wondercruises og flyselskapet TUIfly Nordic.