Rygge: En av to Tyrkiareiser solgt

Østfold:
En av to Tyrkiareiser solgt

Nærmere halvparten av alle sommerens Tyrkiareiser fra Rygge er utsolgt, melder Norges ledende feriearrangør, Star Tour.

- Så langt er det mai og juni som har solgt best. Åtte av ti maireiser og syv av ti junireiser til Tyrkia er bortbestilt, sier Anders Lervold, leder av VIA Ferieverden i Moss og Halden. Salget av feriereiser til Kreta og Mallorca ligger noe lavere, men Lervold venter stor pågang etter vinterferien.
- Vi østfoldinger er litt trauste av oss. Mange venter nok med å bestille sommerferien til vinterferien er tilbakelagt, tror han.

Ny sommerrekord
På landsbasis har Star Tour solgt ut nærmere halvparten av sommerens pakkereiser. De første bestillingen kom allerede i august, da selskapet la ut de første sommerreisene for salg.
- Vi har gjort beregninger som viser at rundt 750 000 nordmenn kommer til å reise på pakketur til sommeren. Det er ny rekord, og en økning på syv prosent sammenlignet med fjoråret, sier informasjonsrådgiver Elisabeth Larsen-Vonstett. Det er Tyrkia, Hellas og Spania som øker mest.

Bilder kan lastes ned her:
ftp://prisma:mette@ftp.done.se:21/14771/14771.zip

Star Tours mest populære reisemål sommeren 2008