Stappfulle fly i høstferien

Den våte sommeren har fått nordmenn til å drømme om sol og varme, og Star Tour melder om fulle fly fra hele landet i høstferieukene.

- Høstferien er tradisjonelt en populær uke og blir bestilt lang tid i forveien. Nå når både sommeren og høsten har vært en våt affære, blir høstferiereisene ekstra populære, sier kommunikasjonsdirektør Lena Petersson i Star Tour.

De fleste skolene i Nord-Norge, Østlandet og Sørlandet har ferie den første uken i oktober, mens blant annet Stavangerområdet og Trøndelag har ferie den andre uken. Etternølere kan derfor fremdeles sikre seg et høstferiekupp dersom de har mulighet til å reise fra byer som har høstferie motsatt uke.

Petersson anbefaler også nordmenn som drømmer om sol og varme i høst å sjekke Star Tours søsterselskap Fritidsresor sine sider, www.fritidsresor.se som har flygninger fra Göteborg, eller Star Tour i Danmark som blant annet flyr fra København.

Det er ikke bare høstferieukene som er fulle i år. Vintersalget har tatt av de siste ukene, og allerede nå er halvparten av alle vinterreisene utsolgt. Færrest ledige plasser er det til Lanzarote og Mexico.

Topp 5 reisemål for høstferien:
1 Tyrkia / Antalya
2 Kypros
3 Gran Canaria
4 Kreta
5 Rhodos

Eksempler på ledige plasser, fly og hotell, én uke:
Fra Trondheim:
3/10 Rhodos, kr 6793
Fra Stavanger:
2/10 Tyrkia, uspesifisert kr 4398
Fra Kristiansand: