Star Tour: Askefaste kunder snart hjemme

Hos Star Tour er de siste 189 askefaste kundene snart hjemme. Samtlige forventes å ankomme Oslo i løpet av kvelden og Star Tour regner med at flytrafikken vil gå som normalt i løpet av morgendagen.

- Nordisk har vi investert 34 millioner kroner for å hjelpe askefaste kunder tilbake til Norden. Pengene er brukt på flyløsninger, busstransport, mat og drikke, sier administrerende direktør i Star Tour, Christian Lunde. Logistikken rundt hjemtransporten har vært omfattende, og et stort antall personell er fløyet ut for å hjelpe kunder som ikke kom seg hjem som planlagt. Blant annet hadde Star Tour 59 medarbeidere på plass i Athen i løpet av noen timer. - Selv om vi har forsøkt å løse situasjonen så smidig så mulig har dette naturligvis vært belastende for kundene våre. Nå er det godt å vite at alle snart er hjemme, sier Lunde. Selv om trafikken den nærmeste tiden i kan bli rammet av punktvise flyforbud i deler av luftrommet, har Star Tour fattet en prinsipiell beslutning om at eventuelle aksefaste kunder så langt som mulig skal hjem med fly. - Buss er ikke noe optimalt alternativ for lange reiser. Da hele luftrommet var stengt og situasjonen var ustabil ble vi tvunget til å bruke buss for å få kundene hjem, men vi håper å slippe slike løsninger fremover. Stabekk 22. april 2010 Kontaktinformasjon: Informasjonssjef Elisabeth Larsen-Vonstett, tlf 928 66 03