Star Tour-ferie fra èn krone på QXL

Når Star Tour som første reisearrangør auksjonerer bort reiser på nettstedet QXL.no starter prisen for en reise på èn krone. Feriearrangøren kommer til å legge ut minimum 30 reiser månedlig.

- Vi er meget fornøyde med samarbeidet vi har innledet med QXL. Nettsteder er Norges største markedsplass på internett med 900 000 medlemmer, og vi synes det er på tide at man også får kjøpt en sydentur her, sier Lena Petersson, kommunikasjonsdirektør i Star Tour.

Frode Hovland, økonomidirektør i QXL, er fornøyd med at det nå også er sydenturer å finne på QXL. Fra før har QXL hatt Icelandair, cruise og Hurtigruten på Norges største markedsplass
– Vi avslutter 10 000 auksjoner daglig, og av disse utgjør reiser per i dag en meget liten andel. Vi ønsker å vokse innen ferie- og fritidsmarkedet. Et samarbeid med Star Tour, som er en av Norges mest kjente merkevarer og en ledende aktør innen reiseliv, ser vi på som en meget positiv utvikling, sier Hovland.

I følge Petersson orienterer stadig flere kunder seg via nettet når de skal ut og reise.
- Vi har en oppgang på 20 prosent i antall nettbestillinger. Totalt bestiller nå 55 prosent av våre kunder en ferietur på nettet, sier hun.

Stabekk, 5. mars 2009

Kommunikasjonsdirektør Lena Petersson, tlf 922 81 518