Star Tour først ute: Rekordtidlig vintersalg

Star Tour tyvstarter salget av neste vinters reiser, og allerede fra i dag av kan nordmenn bestille neste års juleferie til blant annet Thailand og Kanariøyene. Egen TV-skjerm til alle, ukesturer til Karibia og flere ”bleiefrie” hotell for voksne er noen av nyhetene.

Totalt legger Star Tour ut 80 000 vinterreiser til Thailand, Kanariøyene, Egypt og Bahia de Samaná i Karibia.
- Krise eller ikke, det vil alltid være rift om reiser i hovedferiene våre. Nordmenn bestiller jule- og vinterferien tidligere og tidligere for å sikre seg plass, sier Lena Petersson, kommunikasjonsdirektør i Star Tour. I følge Petersson er det er mange fordeler ved å være tidlig ute.
- Den som bestiller tidlig får nærmest en feriegaranti. De har noe å se frem til, samtidig som de har angrefrist frem til 42 dager før avreise. Dessuten er ferien sikret gjennom Reisegarantifondet som Star Tour er medlem av.

Flere voksenhotell og startpakke Lux
Star Tour satser på flere hotell for voksne som reiser uten barn, og tilbyr også en behagelig startpakke for dem som vil tusle rundt i en deilig badekåpe med en norsk avis under armen.
- Vi vet at rundt 75 prosent av våre kunder er par på ferie uten barn, og neste vinter får de flere voksenhotell å velge mellom. Dessuten lanserer vi en deilig startpakke Lux på Gran Canaria og Lanzarote. Det betyr at du blant annet får en norsk avis hver dag, det er egen stillesone ved bassenget og badekåpe, sjokolade og musserende vin er naturligvis inkludert, forteller Petersson.

Egen TV-skjerm for alle
Lei av å ikke se tv-skjermen om bord i flyet? Ønsker du deg nesten en meter beinplass? Star Tours eget flyselskap, TUIfly Nordic, bygger om alle langdistanseflyene, og serverer fra neste vinter bransjens beste underholdningspakke om bord. Dette betyr egen tv-skjerm til alle med blant annet 12 filmer, tv-serier, Disney, flere spill og et stort musikkbibliotek. I tillegg introduseres også tre klasser ombord. I den beste – Premium - kan man boltre seg med blant annet 94 cm beinplass, gourmetmat og egen lounge. Mens mange flyselskap gjør flyreisen enklere og enklere er Star Tour kjerringa mot strømmen.
- Vi vet at flyreisen er en del av reiseopplevelsen for alle som skal på ferie. I de siste årene har mye av den gode opplevelsen med å fly blitt borte. Nå tar vi noen grep som vil gjøre flyreisen til en god reiseopplevelse for kundene våre. Med underholdningspakke og god beinplass vil timene om bord gå som en drøm, sier en fornøyd Petersson.

Totalt legger Star Tour ut 80 000 av neste vinters reiser for salg. Resten av reisene for vinteren 2009/2010 vil være i salg i begynnelsen av februar.

Stabekk, 10. desember 2008

Bilder til fritt bruk: