Star Tour mot strømmen

I motsetning til flyselskapene kommer ikke Star Tour til å sette opp prisene som følge av økte drivstoffutgifter. Takket være sikring av både valuta og drivstoff slipper reisearrangøren å innføre drivstoffstillegg på sine reiser.

- Hos er det de samme prisene som tidligere som gjelder. Vi innfører verken drivstoffstillegg eller økte priser som følge av rekordhøye oljepriser, sier Jørn Kristiansen, daglig leder i Star Tour. Drivstoff har økt med nærmere 100 prosent det siste året, og med rundt 28 prosent bare siden årsskiftet. Dette har ført til økte kostnader for flyselskapene. Som følge av dette har blant annet SAS varslet økte priser.

Kundene skal ikke få regningen

- Våre kunder skal ikke få regningen. Vi har sikret både valuta og drivstoff langsiktig for å unngå og måtte velte kostnadene over på kunden, sier Kristiansen. Og kundene får heller ikke regningen dersom de høye oljeprisene vedvarer.

– Da ser vi på våre internkostander først. Vårt mål er at Star Tours kunder skal slippe å lide for endringer i valuta- og drivstoffmarkedet.

Stabekk, 8. mai 2008-05-08

For mer informasjon kontakt:

Lena Petersson Informasjonssjef 92281518

Elisabeth Larsen-Vonstett Info. rådgiver 92866503