Star Tour satsere videre på Florida

Mens Ving og Apollo legger ned sine planlagte direkteruter til Florida kommende vinter, satser Star Tour videre og utvider Florida-programmet med egne villaer og cruise i Karibien. Neste vinter blir Star Tour eneste norske selskap med ukentlige direktefly til solskinnsstaten.

- Akkurat nå er USA-drømmen nærmere enn noen gang. Med rekordlav dollar og direktefly får du mye ut av både feriepenger og ferietid, sier informasjonssjef Lena Petersson i Star Tour.
- For å sette det på spissen kan du glatt spare inn billetten på handle for eksempel ipod, kamera og treningsutstyr i USA. Nå kan du også oppleve både trendy Key West og Miami Beach samtidig. Dette gjør Florida til et av vinterens beste kjøp. I følge reisebibelen Lonely Planet er Miami Beach et av de mest attraktive stedene å besøke i 2008, og på listen over de 30 hotteste stedene du bør stikke innom i løpet av året.

Egen villa og på to hjul
Star Tour utvider satsningen i Florida ytterligere med egne villaer og jobber også med fly & drive-konsept.
- Vi vet at mange liker å reise på egenhånd og å sette sammen sin egen, unike feriepakke. Derfor har vi hele åtte ulike reisemål å velge blant, i tillegg til cruise i Karibien og en TEMA-reise i sørstatene. Her kan selv den mest krevende og eventyrlystne finne sin, fortsetter Petersson, og legger til at selskapet også jobber med å lage egne motorsykkelpakker hvor du kan cruise rundt på to hjul med vinden i håret.

Mine barn, dine barn og Mikke Mus
- De siste årene har vi også sett at det blir mer vanlig å ta med seg hele storfamilien på tur, enten for å feire et jubileum, eller rett og slett fordi flere av oss har mine, dine og våre barn. I Orlando har derfor vi fått tak i store, flotte villaer med fire og fem soverom. Her ligger alt til rette for at hele familien skal kunne kose seg sammen, mener informasjonssjefen.

Direktefly Oslo til Fort Lauderdale fra 24/10
Kun fly fra kr 4798,-
Fly og hotell fra kr 7448,-
Flytid: Ca 10 timer

Flyreisen skjer med Star Tours nye 747 Blue Comfort t/r, og går direkte Oslo-Fort Lauderdale hver fredag vinteren igjennom. Flyet er nyombygd og har hele 84 cm benplass på økonomiklasse (til sammenligning har SAS 83 cm). På Premium Class har du hele 94 cm benplass!

Du kan velge mellom bosteder i Fort Lauderdale, Miami, Orlando, Naples, Key West, Sunny Isle og de to karibiske øyene Bahamas og Puerto Rico. Du kan også være med MSC Orchestra på cruise i Karibien og Mexico, eller på TEMAs rundreise ”De amerikanske sydstatene med Charlton og Savannah”. I tillegg er det mulig å leie egne villaer med fire eller fem soverom i Orlando.

Bilder kan lastes ned her:

Stabekk 1. juni 2008

Informasjonssjef Lena Petersson, tlf 922 81 518