Star Tour slukker lyset for gjestene

Også i år deltar Star Tour i den verdensomspennende miljøkampanjen Earth Hour 26. mars. Når selskapet slukker lys i Norden og på utvalgte Blue Village-hoteller er målet å øke bevisstheten rundt klimaspørsmål.

- WWFs klimakampanje Earth Hour er verdens største kollektive meningsytring og en enkel måte å kommunisere kompliserte klimaspørsmål på. I år bygger vi derfor ut kampanjen med aktiviteter på flere av reisemålene våre, sier kommunikasjonsdirektør Lena Petersson i Star Tour. Det betyr blant annet at det arrangeres rundturer på feriearrangørens miljøsertifiserte Blue Village-hoteller. Her får gjestene se hvordan hotellets miljøarbeid foregår bak kulissene. I tillegg til at hotellene naturligvis mørklegges lørdag kveld arrangeres det også aktiviteter med miljøfokus for små og store.
- I tillegg til akustisk kveldsunderholdning viser vi WWFs kampanjefilm for Earth Hour på storskjerm, fortsetter Petersson.

Som tidligere år slukkes lyset i den grad det er mulig både inne og ute i alle selskapets butikker og kontorer i Norden. Dessuten oppfordres medarbeidere rundt om i verden til å delta i Earth Hour, på jobb eller privat.

Eksempler på aktiviteter, blant annet på Blue Village Flaminogo Beach Resort på Lanzarote og Blue Village Orquidea på Gran Canaria:
- Gjestene tilbys guidet omvisning for å se hvordan hotellet jobber med miljø
- Miljøkonkurranser rundt bassenget
- Utflukt til vulkanen Montaña Roja
- Planting av trær og blomster
- Barnklubbene spiller spill og arrangerer aktiviteter med miljøfokus
- Akustisk kveldsunderholdning lørdag kveld

Bilder kan lastes ned her:

Stabekk 24. mars 2011

Informasjonssjef Elisabeth Larsen-Vonstett
Tlf: 928 66 503
elv@startour.no

Star Tour er en av Norges største reisearrangører og tilbyr pakketurer med charterfly, rutefly og tog. Arrangøren er en del av TUI Travel Plc, verdens største reiselivskonsern med 30 millioner kunder årlig, 50 000 ansatte og utreise fra 25 land. I Norden inngår Star Tour i TUI Nordic som består av Fritidsresor i Sverige, Star Tour i Danmark, Finnmatkat i Finland, TEMA, Nazar, Wondercruises og flyselskapet TUIfly Nordic.