Star Tour slukker lyset for miljøet

Lørdag deltar Star Tour i den verdensomspennende miljøkampanjen Earth Hour. I likhet med millioner av mennesker verden over slukkes lyset både i Star Tours lokaler og på utvalgte hoteller.

Lørdag 31. mars kl. 20.30 skal byer, kommuner, bedrifter, organisasjoner og enkeltmennesker over hele verden slukke lyset i én time for klimaet. Kampanjen Earth Hour er et globalt og visuelt uttrykk for folks vilje og evne til å stå sammen mot klimaendringene.
- Mer enn 5200 byer i 135 land over hele verden slo av lyset under Earth Hour 2011, og for Star Tour er det helt naturlig å delta i verdens største kollektive meningsytring. Dette er en enkel og effektiv måte å kommunisere kompliserte klimaspørsmål på, sier administrerende direktør Christian Lunde i Star Tour.

I likhet med i fjor skal utvalgte av Star Tours ISO-sertifiserte Blue Village-hoteller markere Earth Hour med aktiviteter. Lørdag kveld vil det blant annet arrangeres middag med levende lys for gjestene.

I tillegg til å slukke lyset på Star Tours hovedkontor, markerer feriearrangøren Earth Hour på sine nettsider og i sosiale medier. I tillegg oppfordres de ansatte til å slukke lyset hjemme denne timen lørdag kveld.

Stabekk 29. mars 2012

Kommunikasjonsdirektør Lena S. Petersson
Tel. +47 922 81 518

Star Tour er en av Norges største reisearrangører og tilbyr ferier med charterfly og rutefly til over 100 land. Vi var verdens første charterselskap som miljøsertifiserte flyselskapet vårt, TUIfly Nordic. Målet vårt er å ha Norges mest fornøyde feriegjester. Derfor jobber vi kontinuerlig med å utvikle og forbedre reisene våre. Siste nytt er ferie i luksusvilla, svømmeskole på alle Blue Village og 17 håndplukkede hoteller bare for voksne. Vi er en del av TUI Travel Plc, verdens største reiselivskonsern. Det gir oss tilgang på reiseprodukter som ellers hadde vært uoppnåelige. Star Tour er en del av den nordiske grupperingen TUI Nordic som består av Fritidsresor i Sverige, Star Tour i Danmark, Finnmatkat i Finland, TEMA, Nazar, Wondercruises og flyselskapet TUIfly Nordic.