Star Tours flyselskap: Tilbyr nødhjelpstransport til Haiti

Star Tours flyselskap TUIfly Nordic flyr direkte til Haitis naboland Den dominikanske republikk fra hele Norden. Flyselskapet tilbyr de nordiske nødhjelpsorganisasjonene å benytte opp til fem tonn frakt på hver flyvning.

Hjelpeorganisasjonene som ønsker å sende nødhjelp eller utstyr kan kontakte fraktkoordinator i TUIfly Nordic på telefon: + 46 8 59 44 11 91. Her vil du få informasjon om hvordan frakten skal pakkes og leveres de aktuelle flyplassene i Norden. Frakten må hentes på flyplassen i Bahia de Samanà og ha en tydelig mottager. Star Tour og de nordiske søsterselskapene har nå rundt 400 chartergjester på Den dominikanske republikk, ca 500 km fra jordskjelvets episenter. Reisemålet er ikke berørt av hendelsen. Her er oversikt over de resterende avganger fra Norden: Oslo (1 og 15/2), Stockholm (1, 8 og 15/2), København (8/2) , Helsingfors (4,11 og 18/2), Gøteborg (4,11 og 18/2). Stabekk, 27. januar 2010 Mer informasjon: Kommunikasjonsdirektør Lena Petersson, tlf 922 81 518