Star Tours kunder handler på nett

70 prosent av alle bergensere bestiller Star Tour-ferien sin på nettet. Dette er bakgrunnen for at Star Tour nå velger å legge ned butikken på Torgallmenningen.

- Siden 2008 har antallet nettbestillinger økt fra 48 til 70 prosent. Flertallet av bergensere foretrekker i dag nett, telefon eller e-post når de skal kjøpe en ferietur eller kontakte oss, sier kommunikasjonsdirektør Lena Petersson i Star Tour.

Star Tour er markedsledende i Bergen og fra Flesland, og i følge Petersson vil Star Tour øke sine satsninger i distriktet.
- Bergen er vårt største marked etter Oslo. Vår utfordring nå er hvordan vi skal kunne gi best mulig service til alle vestlendinger som bestiller ferie med oss. Vi må være der kundene er, og jobber derfor med å etablere et landsdekkende kundesenter i Oslo som skal betjene hele Norge på telefon, e-post og chat.

For dem som vil savne Star Tours feriebutikk trekker Petersson frem de tre store reisebyråene i Bergen som meget gode alternativer.
- Kunder som ønsker å handle i en feriebutikk er i meget gode hender hos våre samarbeidspartnere Via, Ticket og Feriecenteret i Bergen, understreker hun.

Butikken i Bergen stenger 1. oktober, og fem ansatte blir berørt av nedleggelsen. Samtlige har fått tilbud om jobb på kundesenteret i Oslo.

Stabekk 26. august 2011

Kommunikasjonsdirektør Lena Petersson