Startskudd for vinterens kanarisalg!

I morgen er det salgsstart for vinterens reiser til Kanariøyene hos Norges ledende reisearrangør Star Tour.

- Nordmenn elsker Kanariøyene. Allerede før salgsstart har 6000 av oss sikret seg en kanaritur neste vinter, sier salgssjef Tonje Fossum i Star Tour. 19. april lanserer reisearrangøren en egen kanarikatalog, og der finner du blant annet to nye Blue Star-anlegg på Tenerife og Gran Canaria.

Mer ferie for pengene
Uken etter ligger vinterens hovedkatalog endelig klar i hyllene. Star Tour har senket prisene på 30 000 reiser neste vinter, og regner med stor pågang de neste ukene.
- Mange bestiller ferien sin i god tid for å sikre seg et spesielt hotell eller reisemål. Vi regner med å selge rundt 20 000 reiser i april, fortsetter Fossum.

Thailand eksotisk favoritt
Allerede i februar var det tyvstart på flere eksotiske reisemål hos Star Tour. Ikke overraskende er det Thailand som er vinneren så langt.
- Tre av ti reiser til Thailand er allerede utsolgt. Det er spesielt morsomt å se at direkteflyene våre fra Bergen og Trondheim til Phuket har slått så godt an. På avgangen fra Bergen 7. mars er allerede seks av ti seter solgt, sier salgssjefen fornøyd.

Star Tour vil sende oppunder 100 000 nordmenn på pakketur neste vinter. Reisearrangøren har beregnet totalmarkedet for pakketurer vinterstid til ca 350 000 reisende.

Priseksempler, Kanariøyene:
Kun fly fra kr 1995,-
To voksne og to barn fra kr 9780,-

Her kan det lastes ned bilder fra Kanariøyene og Thailand:
ftp://prisma:mette@ftp.done.se:21/11183/11183.zip

Stabekk 3. april 2007

For mer informasjon og flere bilder:
Informasjonsrådgiver Elisabeth Larsen-Vonstett
Tlf. 928 66 503