Stavanger: Fire av fem Kyprosreiser solgt

Stavanger:
Fire av fem Kyprosreiser solgt

Sommerens feriefly fra Stavanger til Kypros er nesten utsolgt. Rogalendingene har allerede sikret seg fire av fem plasser, melder Norges ledende feriearrangør, Star Tour.

- På Kyprosavgangene i juni og juli finnes det knapt ledige seter igjen, og flyet som går sydover i høstferien er allerede utsolgt, sier butikksjef Hege Liadal hos Star Tour i Stavanger. Hun mener selskapets mange konsepthoteller er en av årsakene til den store interessen for ferieøya.
- Vi har tre Blue Village på Kypros, og det er helt tydelig noe som frister mange barnefamilier. Kypros har dessuten et varmt og solsikkert klima, selv i oktober, sier Liadal.

Halve sommeren solgt
Også de andre sydenflyene fra Stavanger begynner å fylles opp. Totalt er halvparten av sommerens reiser fra vestlandsbyen nå utsolgt.
- Etter Kypros er det Mallorca og Tyrkia som er de mest etterspurte feriemålene, fortsetter Liadal.
- Vi har solgt seks av ti reiser til Mallorca, og halvparten av sommerens reiser til Tyrkia. I juni er fire av fem Tyrkia-reiser bortbestilt.

Ny sommerrekord
Også på landsbasis har Star Tour solgt ut nærmere halvparten av sommerens pakkereiser. De første bestillingen kom allerede i august, da selskapet la ut de første sommerreisene for salg.
- Vi har gjort beregninger som viser at rundt 750 000 nordmenn kommer til å reise på pakketur til sommeren. Dette er ny rekord, og en økning på syv prosent sammenlignet med fjoråret, sier informasjonsrådgiver Elisabeth Larsen-Vonstett. Det er Tyrkia, Hellas og Spania som øker mest.

Bilder kan lastes ned her:
ftp://prisma:mette@ftp.done.se:21/14771/14771.zip

Star Tours mest populære reisemål sommeren 2008