Storbyer på førjulssalg hos Star Tour

Norges største reisearrangør dumper nå prisene på ti populære storbyer i desember. Ved å pakke din egen tur på nettet hos Star Tour, kan du legge årets juleshopping til byer som London, Praha og Berlin for godt under to tusenlapper.

– Vi har som mål å være en av Norges rimeligste leverandører av storbyreiser, og senker derfor prisene til ti attraktive storbyer i Europa de neste månedene. Dette er vår lille førjulspresang til alle som elsker storbyferie, forteller Tonje Fossum, salgssjef i Star Tour.

Skreddersy din egen tur
Hun forteller at Star Tours reisende nå har mulighet til å skreddersy sine egne turer på nettet etter behov, både når det gjelder avreisetidspunkt, lengde på oppholdet, flyselskap og standard på hotellet.

– Alle hotellene vi tilbyr i førjulstilbudet har minimum tre stjerner, men ønsker man å bo på et enda bedre hotell er det selvfølgelig mulig, sier Fossum.

Pakker fra andre land
Julesesongen starter stadig tidligere. Allerede i oktober startet handelsstanden årets juleopptrapping med marsipan på disken. Og det er ikke alle nordmenn som ser lyst på tiden med endeløse køer og fulle shoppingsentre.

- I løpet av noen timer med shopping i for eksempel Riga, har du allerede spart inn både fly og hotell. I tillegg kommer mindre stress, og den ekstra bonusen med gaver under treet som ikke ”alle andre” har, sier Fossum.

London mest populær
I fjor var det Praha som var den klare storbyvinneren blant Star Tours reisemål, etterfulgt av London. I 2006 har derimot London rykket opp og tatt plassen som det mest populære reisemålet for storbyreiser, med Roma og Barcelona på plassene bak.

– London er en klassiker. Dette er storbyen som både menn og kvinner liker like godt. Her er det rom for både pub, fotball, shopping og konserter. Til tross for at mange har vært i London både en, to og tre ganger, stopper ikke det oss fra å reise dit nok en gang. Det at Praha har gått litt tilbake, skyldes nok at nykommere som Riga og Tallinn stadig rykker fremover, sier Fossum.

Storby 10 på topp – Star Tour 2006

- Dublin, hotell Browns, fra kr 2140
- Paris, hotell Opera, fra kr 2225
- Budapest, hotell Rakocziut, fra kr 2260

Alle prisene er per person i dobbeltrom med avreise fra Oslo, og inkluderer fly tur/retur, hotell med frokost, (minst 3 stjerner) i to netter, samt alle skatter og avgifter. Ekstra natt på hotell fra kroner 230 per person per natt.

Stabekk, 2. november 2006

For mer informasjon kontakt:
Star Tour, informasjonssjef Lena Petersson, tlf. 67 11 51 00, mobil 92 28 15 18