Syden på salg

Nå selger Star Tour ut reiser til drømmepriser. Men skynd deg. Det er nå før skoleferien at prisene er på sitt beste, og for hver millimeter med regn som faller øker salget. - Reisene går unna om dagen. Kombinasjonen kald mai, lav rente og feriepengene like om hjørnet gjør at reisekronene sitter løst, forteller Jørn Kristiansen, daglig leder i Star Tour. Han kan blant annet friste med turer til Tunisia for 1295 kroner – inkludert fly og hotell.

Umulig å få tak i fly Juli er feriedronningen i kalenderåret. Og Star Tour melder om en økning i salget på 26 prosent i årets juli sammenlignet med fjoråret. - Dette skyldes helt klart den dårlige sommeren i fjor. Nå tar ingen sjansen – nå vil Ola og Kari ha sommergaranti og ikke bli sittende ”med skjegget i postkassen ” som mange ble i fjor, forteller Jørn Kristiansen. – Salget er så bra at vi ønsker ekstrafly, men markedet er tomt for fly. Så det tegner til å bli trangt om plassen, avslutter Kristiansen. Sommerens 10 på topp - hvor reiser flest 1. Kreta 2. Kypros 3. Tyrkia 4. Mallorca 5. Rhodos 6. Portugal 7. Gran C 8. Bulgaria 9. Roma og kysten utenfor 10. Lanzarote I sommer vil rundt 600 000 nordmenn sette kursen sydover på charterreise. Stabekk, 10. mai 2005 For ytterligere informasjon og bilder kontakt: Jørn Kristiansen Daglig leder Mobil 95060036 Telefon 67 11 51 00 Lena Petersson Info. sjef Mobil 92 28 15 18 Tel. 67 11 52 05