Thailand direkte fra Bergen og Trondheim

Neste vinter kan bergensere og trøndere fly direkte til Phuket i Thailand med Norges største reisearrangør Star Tour. – Dette er et ledd i satsingen på å ha Norges beste og bredeste Thailand-program, sier daglig leder i Star Tour, Jørn Kristiansen.

Star Tour er foreløpig den eneste reisearrangøren som tilbyr reiser til Thailand fra Bergen og Trondheim. - Vi har både ferdige pakketurer og kun fly for dem som ønsker det, fortsetter Kristiansen.

Mulige ekstrafly
Det er i første omgang satt opp to avganger fra Bergen og en fra Trondheim. Det første Bergensflyet setter kursen mot Thailand 30. november, og den andre avgangen er satt til 7. mars 2008. Fra Trondheim er det avreise 7. desember, og alle reisene er av to ukers varighet. Samtlige avganger går via Oslo på utreise, men går direkte til henholdsvis Bergen og Trondheim på returen. – Direktefly er alltid populært, og vi tror det kommer til å være stor pågang på disse avgangene. Det skal ikke utelukkes at vi også setter opp ekstrafly, lover Kristiansen.

Juleflyet utsolgt
Det har vært Thailandboom i vinter, og etterspørselen etter reiser har vært langt større enn tilbudet. Star Tour har derfor økt antall reiser til Thailand med hele 80 prosent for neste vinter. Juleavgangen til Phuket 21. desember er allerede helt utsolgt, men det finnes fremdeles ledige plasser på maskinen som går direkte fra Oslo til Krabi.

Priseksempler:
Fra Bergen 30/11 – to uker
Little Mermaid, dobbeltrom: 7945,-
Kun fly: 6945,-
Flytillegg kr 500,- kommer i tillegg

Fra Trondheim 7/12 – to uker
Little Mermaid, dobbeltrom 8345,- Kun fly: 7345,- Flytillegg kr 500,- kommer i tillegg

Stabekk, 21. februar 2007

For spørsmål og flere bilder kontakt:
Elisabeth Larsen-Vonstett, informasjonsrådgiver
Mail: elv@startour.no

Star Tour er Norges største reisearrangør med en omsetning på 1,64 milliarder og 290.000 passasjerer i 2005. Star Tour inngår i TUI Nordic som tilbyr charter- og ruteflyreiser i Norge, Sverige, Danmark og Finland. I gruppen inngår også charterfly selskapet TUIfly Nordic (tidligereBritannia Nordic). TUI Nordic inngår i TUI AG (Tourism Union International), Europas ledende reiselivskonsern.