Tidenes beste julimåned

Nordmenn valfarter til utlandet når ferien kommer. Star Tour opplever tidenes beste julisalg og har solgt mer enn syv av ti julireiser. I følge en undersøkelse Respons Analyse har gjort for feriearrangøren planlegger to millioner nordmenn å legge ferien utenlands i sommer.

- Juli er vår viktigste salgsmåned, og vi har solgt nærmere tretti prosent flere julireiser enn på samme tid i fjor. Vi kommer til å sette salgsrekord for juli i sommer, sier administrerende direktør Christian Lunde hos Star Tour fornøyd.

I følge Lunde kommer mellom 750 og 800 000 nordmenn til å reise på en pakketur i løpet av sommeren. Den store reisefavoritten er Tyrkia. Star Tour har solgt 30 prosent flere Tyrkia-reiser enn i fjor, og det er Alanya som er mest populært. I sommer øker også euroreisemålene. Åtte av ti turer til Mallorca er allerede bortbestilt, mens nærmere syv av ti reiser til Hellas er solgt.

Sommerens fem på topp
1. Alanya
2. Kreta
3. Kypros
4. Rhodos
5. Mallorca

Bilder kan lastes ned her:

Stabekk 1. juni 2011

Kontaktperson:
Informasjonssjef Elisabeth Larsen-Vonstett
elv@startour.no

Star Tour er en av Norges største reisearrangører og tilbyr pakketurer med charterfly, rutefly og tog. Arrangøren er en del av TUI Travel Plc, verdens største reiselivskonsern med 30 millioner kunder årlig, 50 000 ansatte og utreise fra 25 land. I Norden inngår Star Tour i TUI Nordic som består av Fritidsresor i Sverige, Star Tour i Danmark, Finnmatkat i Finland, TEMA, Nazar, Wondercruises og flyselskapet TUIfly Nordic.