To nye sydenfly fra Torp

Gode nyheter for reiseglade vestfoldinger. Star Tour setter opp ekstrafly til Kypros og Kreta.

- Det er mange reiseglade vestfoldinger om dagen, så nå setter vi opp opp to nye flyruter fra Torp. Ellers risikerer vi å gå "tom" for turer, forteller Jørn Kristiansen, daglig leder i Star Tour. De to flyene vil gå til Kreta og Kypros.

Alle elsker Kreta og Kypros
Årsaken til suksessen mener Star Tour skyldes øyenes gode klima, mange meget bra bosteder som Blue Village og Blue Star i spissen og ikke minst det å kunne fly direkte hjemmefra.

- Vi ser for første gang, at vi flyr flere fra distriktene enn fra Gardermoen denne sommeren, forteller Jørn Kristiansen. Han mener at med det gode tilbudet som er i dag, så er vinneren den som flyr kunden direkte sørover nærmest utgangsdøren. Star Tour flyr derfor denne sommeren direkte fra ti flyplasser i Norge, og flere skal det bli lover Kristiansen.

Fulle fly
De tre siste årene har flyene til Star Tour gått stappfulle sørover i skoleferien. For etternølerne har det ofte blitt en dyr lærepenge. - Når flyene er fulle så stiger prisene, og vinnerne har derfor vært de som bestilte ferien lang tid i forveien. Satt på spissen kan det være tusenlapper å spare for de som er tidlig ute, forteller Kristiansen.

Totalt beregner Star Tour at 650 000 nordmenn vil reise på charterferie neste sommer.

Stabekk, 9. februar, 2007

For ytterligere informasjon eller bilder kontakt:

Jørn Kristiansen, 95060036