To uker til julaften: Bytter ut julegran med julepalme

Det finnes fremdeles håp for den som ønsker å bytte bort hvit jul med palmer og sandstrender i juleferien. Fra Trondheim er det ledige plasser til både Gran Canaria og Tenerife.

Det er den siste uken før julaften som tradisjonen tro er den mest populære avreiseuken for nordmenn som vil ha snøfri jul med palmer og sandstrender. Men selv om avgangene er i ferd med å fylles opp har etternølere i Trøndelag fremdeles mulighet til å finne ledige plasser til de populære Kanariøyene Gran Canaria og Tenerife. Eksotisk populært - Enkelte reisemål har vært utsolgt lenge, for eksempel Thailand, Vietnam, Mexico og Den dominikanske republikk, sier informasjonssjef i Star Tour, Elisabeth Larsen-Vonstett. Hun forteller at stadig flere velger sol og varme i julehøytiden. - Tidligere var det helt utenkelig for mange å droppe Sølvguttene og hvit jul til fordel for en uke med sol og varme. Disse holdningene har endret seg. Nå ser vi at til og med den eldre generasjonen velger å flagge ut for en uke eller to rundt julehøytiden. De tar gjerne med seg hele storfamilien for å feire jul i varmere strøk. Ledig fra Trondheim, pris per pers 19/12 Gran Canaria, fra kr 2698 20/12 Tenerife, fra kr 3198 Bilder kan lastes ned her: http://fritidsresor.citat.se/marketstore/press.jsp?PRESSID=kanarioyene Julens fem på topp - landsbasis 1. Gran Canaria 2. Tenerife 3. Lanzarote 4. Thailand 5. Egypt Stabekk 8. desember 2008 Kontaktinformasjon: Informasjonssjef Elisabeth Larsen-Vonstett, tlf 928 66 503