Tromsø: Julereisene er utsolgt

Finanskrisen ser ikke ut til å påvirke salget av julereiser. To måneder før jul er juleavgangen fra Tromsø til Gran Canaria 20. desember smekkfull. Nå begynner også førjulsukene og romjulen å fylles opp, melder Norges ledende feriearrangør, Star Tour.

Det er den siste uken før julaften som tradisjonen tro er den mest populære avreiseuken for nordmenn som vil ha snøfri jul med palmer og sandstrender. På landsbasis har Star Tour solgt mer enn seks av ti reiser i denne perioden.
- I år er vi nesten utsolgt for to-ukers reiser i juleferien. Siden julaften faller på en onsdag, trenger du minimalt med feriedager for å kunne reise bort i to uker. Derfor er det nå stort sett bare ukereiser igjen til etternølerne, sier informasjonssjef Lena Petersson i Star Tour. Hun forteller om stor interesse for julereise landet rundt.
- Det er ingenting som tyder på at finanskrisen har påvirket juleferien til folk. Interessen for å reise i julen er like stor som tidligere år.

Varm juleshopping
Hvis du er på jakt etter et reisekupp skal du vurdere å ta juleferien på forskudd, i månedsskiftet november/desember. Disse ukene er alltid rimelige, og i år selges det mange reiser til fantasipriser.
- Det blir nok lenge til vi opplever reiser til blant annet Florida for under 4000 kroner igjen, mener Petersson.

Bilder kan lastes ned her:

Ledige reiser i romjulen fra Tromsø
27/12 Gran Canaria, to uker fra kr 5918,-

Ledige førjulsreiser fra Tromsø
6/12 Gran Canaria, to uker fra kr 4048,-

Julens fem på topp - landsbasis
1. Gran Canaria
2. Tenerife