Værsyke nordmenn på soljakt

Star Tour melder om smekkfulle fly. - Så langt tegner dette til å bli tidenes beste sommer for oss, forteller Lena Petersson i Star Tour. I juli hadde vi bare 110 tomme flystoler sydover – så det var i prinsippet 100 prosent fulle fly feriemåneden gjennom. – Og med ustabilt vær fortsetter trykket inn i august. Lavtrykk gir høytrykk hos oss, fortsetter Petersson som tipser værsyke nordmenn om å satse på september. Dette blir måneden for de beste solkuppene.

Utsolgt i høstferien Det er når sola skinner, og vi nyter late feriedager på hytta i Norge eller på en gresk øy at neste ferie planlegges. - Erfaring viser at ferie gir mersmak, og vi planlegger gjerne neste ferie når vi har fri, forteller Lena Petersson, informasjonssjef i Star Tour. – Vi er i feriemodus og mange føler nok de trenger en skikkelig gulrot for å komme seg i arbeidsmodus igjen – da er en høsttur til Syden eller kanskje en weekend til Paris hyggelig å se frem til, fortsetter Petersson. Som legger til at hun nok må skuffe de som har tenkt seg sydover i høstferien – i skrivende stund er det utsolgt til de fleste reisemål. Og det har det, i god tradisjon, vært lenge i følge reisearrangøren. Tre av ti vinterreiser solgt Uro til tross. En av bestselgeren så langt er det nye cruiset i Rødehavet ut fra Egypt med besøk av Kairo, Luxor og Petra i Jordan. Bestillingene tikker også inn for reiser til Thailand, og salget er nå på nivå med fjoråret. Gamle slagere som Madeira og Tenerife er og populære. I år vil over 900 000 nordmenn reise på charterferie, av disse reiser 300 000 med Star Tour. Stabekk, 2. august 2005 For ytterligere informasjon og bilder kontakt: Lena Petersson Info. sjef Mobil 92 28 15 18 Tel. 67 11 52 05