Eksklusiv togtur i Sør-Afrika utsolgt

En av sommersesongens tognyheter fra Star Tour er den eksklusive togreisen med Rovos Rail i Sør-Afrika. Dårlige tider til tross, luksusturene er snart utsolgt, og nå setter Star Tours TEMA-reiser opp nok en reise med et av verdens mest eksklusive tog. Totalt har Star Tour 21 togreiser til ni land denne sommeren.

- Jeg skal innrømme at vi var spente da vi lanserte disse togreisene i fjor høst. Vi snakker jo om turer som koster rundt 55 000 kroner per person. Så viser det seg at denne eventyrlige togreisen er så etterspurt at vi nå setter opp ekstratog, sier kommunikasjonsdirektør Lena Petersson i Star Tour fornøyd.

TEMA er livsstil
Hun tror den store interessen skyldes at TEMA-kunden i snitt har rundet 50 år, har stabil og god økonomi og er over snittet reiseinteressert.
- TEMA-reiser blir nesten en livsstil for mange, og vi ser at stadig flere søker en reise med innhold. Å reise med Rovos Rail, Afrikas svar på Orientekspressen, er nok også en drøm for mange, tror hun.

200 000 drømmer om en TEMA-reise
At vi søker opplevelser når vi skal feriere bekrefter også en undersøkelse som ble gjennomført av analysebyrået YouGov for Star Tour i februar. For nesten en million nordmenn er drømmeferien en reise hvor de kan kombinere sol og varme med opplevelser. Nærmere 200 000 drømmer om en TEMA-reise, og neste like mange om en aktiv ferie.

”Fra Cape Town til Victoria Falls” er en av fire unike togreiser med TEMA, Nordens største rundreisearrangør. Den nye avgangen går 17. april 2010.

Bilder kan lastes ned her:

Fakta om reisen ”Fra Cape Town til Victoria Falls”:

TEMAs ti på topp vinteren 2008/2009
1. Egypt
2. Sør-Amerika
3. Sør-Afrika
4. Cuba
5. India
6. Thailand
7. Tenerife
8. Tanzania
9. Mexico
10. Marokko

Stabekk 20. april 2009

Kontaktinformasjon:
Kommunikasjonsdirektør Lena Petersson, tlf 922 81 518
Kommunikasjonsrådgiver Elisabeth Larsen-Vonstett, tlf 928 66 503

Om oss

Star Tour TEMA er og kommer alltid til å være en nordisk arrangør av opplevelsesreiser som setter kvalitet framfor kvantitet. Akkurat som Star Tour sol og bad, er vi en del av World of TUI, et verdensomspennende nettverk av spesialister; reisearrangører, flyselskap, feriehoteller, leiebilfirmaer og reisebyråer.En av de største opplevelsene får du ved en reise når du søker, og finner, et lands identitet. Når du selv oppdager et lands kultur og lærer dens egenart å kjenne. Det kan man gjøre på mange måter. Det vanligste er at man i all hast får med seg de mest kjente severdighetene, gjerne inn i fotoapparatet. Men er dette et sant og ærlig bilde av et lands identitet ?