Trendy med matlaging og vinkurs

Matkurs, vinsmaking og musikk står på ønskelisten til stadig flere nordmenn når ferien skal bestilles. – Vi vil ikke lenger bare spise eller drikke godt på reisen – nå vil vi også vite hvordan vi selv kan lage pekingand eller hvorfor Barolo-vinen er regnet som kronjuvelen blant Italias rødviner, forteller TEMAs produktsjef – Gabriel Ehrhardt i Star Tour.

Den moderne dannelsesreisen I høst lanserte turoperatøren en ny gruppe opplevelsesreiser under navnet ”Mitt TEMA”. Fra den spede starten med fire reiser – alle til Italia - er ”Mitt TEMA” nå utvidet til 10 reiser i fem land. Nyheter er blant annet en reise i det kulinariske Kina med matlagningskurs, The Whisky Route i Skottland og matopplevelser i et av Italias beste spiskammer - Piemonte. - Mange av dagens reisende ønsker en ekstra dimensjon på ferien. Noe som setter en spiss på reisen. En genuin opplevelse. Siste trend er å lære. De nye turene med ”Mitt TEMA” skiller seg ut fra en mer klassisk rundreise ved at de tar et dypdykk inn i ett tema, forklarer Ehrhardt. - Du kan godt kalle dette dannelsesreisen a la 2005. Mange er interesserte i å lære noe nytt, samtidig som de vil ha en sosial og kulturell dimensjon på ferieopplevelsen, sier Ehrhardt. Han forventer en økende interesse for kulturreiser i de nærmeste årene – spesielt fra målgruppen 40 + innen områdene mat og vin. Kun på nettet ”Mitt TEMA” er kun presentert på TEMA sine nettsider www.tema.startour.no. Stabekk 1. desember 2004 For bilder til fritt bruk se: www.holidayphoto.nu Login Username: borrowphoto Password: 7496 Keyword: tema2005 For ytterligere informasjon kontakt: Lena Petersson info. sjef mobil 922 81518 tel. 67 11 52 05 Gabriel Ehrhardt produktsjef mobil 93 40 12 46 tel. 67 11 53 22

Om oss

Star Tour TEMA er og kommer alltid til å være en nordisk arrangør av opplevelsesreiser som setter kvalitet framfor kvantitet. Akkurat som Star Tour sol og bad, er vi en del av World of TUI, et verdensomspennende nettverk av spesialister; reisearrangører, flyselskap, feriehoteller, leiebilfirmaer og reisebyråer.En av de største opplevelsene får du ved en reise når du søker, og finner, et lands identitet. Når du selv oppdager et lands kultur og lærer dens egenart å kjenne. Det kan man gjøre på mange måter. Det vanligste er at man i all hast får med seg de mest kjente severdighetene, gjerne inn i fotoapparatet. Men er dette et sant og ærlig bilde av et lands identitet ?