Dag Roger Rinde (45) ny adm. direktør i Statoil Norge AS

Report this content

Styret i Statoil Norge AS har utnevnt Dag Roger Rinde (45) til administrerende direktør og ny landsjef for energi- og detaljhandelsvirksomheten i den nyopprettede enheten Statoil Energy & Retail Norge.

Rinde kommer fra stillingen som administrerende direktør for Statoil Detaljhandel AS. Han har siden 1986 hatt ulike stillinger i energi- og detaljhandelsvirksomheten til Statoil, som salgsdirektør, regiondirektør, distriktsleder, leder for logistikkoperasjoner og seksjonssjef i avdeling for betalingskort. Rinde begynte i IT-avdelingen i 1986 som systemkonsulent.

”En kjempeutfordring. To selskaper skal forenes til en sterk familie. Det er en spennende organisasjon med dyktige medarbeidere og slagkraft i markedet”, sier Rinde.

Den nye enheten Energy & Retail Norge betjener nærmere 400 000 kunder i privat- og bedriftsmarkedet, og har ansvaret for 570 bensinstasjoner og truckanlegg, 170 tankbiler og 35 depoter. Nærmere 5000 medarbeidere inngår i den nye enheten, - medregnet ansatte i servicenettverket og i Statoil Energy & Retail Norge.