Schenker vant oppdrag for Statoil

Statoil Norge AS har signert en ny transportavtale med Schenker AS med en fraktomsetning på 20 millioner kroner pr år. Avtalen er for 1+2+2 år er kommet i stand etter en omfattende anbudsprosess der flere store aktører deltok.

Avtalen omfatter frakt av såkalte non-food-produkter, det vil si bil- og fritidsprodukter som olje, spylervæske og rekvisita, til Statoils rundt 450 stasjoner i hele Norge. Schenker ble valgt etter en samlet vurdering av pris, logistikkløsning og miljøengasjement. Schenker har miljøsertifisering av sjåfører og transportører. - Med Schenker er vi sikret at alle varer til Statoilstasjoner over hele landet fraktes miljøriktig, og det er svært gledelig, understreker Jørn Vidar Slydal, sjef for vareforsyning i Statoil Norge AS. Thor Svendsen hos Schenker AS er glad for at Statoil valgte Schenker AS i knallhard konkurranse med andre aktører. –Vi har jobbet mye med denne avtalen og er trygg på at vi skal levere logistikk- og transporttjenester Statoil blir fornøyd med. Hver natt vil det komme inn leveranser til vår terminal på Alnabru med stykkgods som skal distribueres neste dag til hele landet. Vi vil håndtere opp mot 25.000 sendinger per år gjennom vårt nettverk for kollektiv varedistribusjon. - Løsningen vil representere den mest miljøvennlige varedistribusjon som finnes på markedet i dag, sier Svendsen.

Tags: