Statoil tilbyr trepellets i hovedstadsområdet

Trepellets blir en stadig mer populær energikilde, og det norske markedet er i kraftig vekst. Totalsalget i oktober og november er ca 45 prosent høyere enn tilsvarende periode i fjor.

Nå etablerer trepelletsprodusenten Statoil seg med sitt eget forhandlernett i hovedstadsområdet. I tillegg til Felleskjøpets butikker, skal Statoil-stasjonen på Nadderud i Bærum og Henriksen Peisforum på Alnabru i Oslo selge trepellets i hovedstadsområdet. - Statoil har en markedsandel på ca. 50 prosent i privatmarkedet for trepellets i Norge. Men hittil har ikke selskapet vært representert med trepellets i Oslo, Bærum og Asker. Hovedstadsområdet er et meget interessant område for Statoil. Vi antar at Oslo, Bærum og Asker står for minst en fjerdedel av privatmarkedet for trepellets i Norge, sier markedssjef for bioenergi i Statoil Norge AS, Arne-Henrik Bjerkeli. Det er forhandlerne Statoil Service Nadderud og Henriksen Peisforum på Alnabru i Oslo som på vegne av Statoil skal betjene privatmarkedet i Oslo, Bærum og Asker. Her kan kundene kjøpe trepellets i 16-kilos sekker direkte fra butikk. I tillegg kan kunder, ved å ringe Statoils kundesenter på telefon 810 01 900, få kjørt trepellets helt hjem. Dette tilbudet krever et minstevolum på en pall, som er 52 sekker eller 832 kilo. Vanlig forbruk i løpet av vinter er to tre paller. Pellets levert på døren er et nytt tilbud som Statoil har store forventninger til. På trepelletsfabrikken i Brumunddal har Statoil i høst investert i et anlegg for å pakke trepellets i 16-kilos sekker. - Vi har god kapasitet og forventer økt etterspørsel i privatmarkedet fremover. Trepellets er et godt supplement til våre eksisterende boligvarmeprodukter som gass, parafin og fyringsolje, sier markedssjef Arne-Henrik Bjerkeli i Statoil Norge AS For ytterligere informasjon, kontakt: Markedssjef Arne-Henrik Bjerkeli, mobil 90775396