Statoils mest moderne stasjon på Flaskebekk

Statoil Flaskebekk på Nesodden i Akershus åpnet offisielt fredag 20. juni. Bensinstasjonen er bygget etter Statoils nye Europa-konsept og fremstår som selskapets mest moderne stasjon.

Statoil Flaskebekk har det nyeste innen datastyrte pumper med touch screen og digitale meny- og informasjonsskjermer i butikken. Stasjonen har fått det siste innen butikkløsninger og en av markedets raskeste bilvaskemaskiner.

Stasjonen har fire pumpefundamenter med til sammen åtte mulige fylleplasser og en kapasitet på 105.000 liter drivstoff eller to og en halv tankbil. Det tilbys tre ulike drivstoffkvaliteter - blyfri 95, blyfri 98 og diesel. Det er også klargjort for salg av E85, en bensinkvalitet med 15 prosent bensin og 85 prosent etanol, men salget av denne biokvaliteten starter først når behovet er avklart. Stasjonen leverer også propan til fritidsmarkedet.

Statoil Flaskebekk vil ha et bredt utvalg av mat, blant annet hamburgere, baguetter, italienske småretter, salater, sandwich, matpakker og selvfølgelig et rikt utvalg av pølser. Boller med og uten sjokolade og et godt utvalg i wienerbrød og amerikanske småkaker vil også være tilgjengelig i butikken. Av dagligvarer vil det også være mulig å få noe godt til grillen i tillegg til det som forventes i en moderne stasjonsbutikk.

Stasjonen har eget tilberedningsrom for enklere og sikrere håndtering av mat. Kjøle- og fryserom er tilpasset dagens behov for oppbevaring av kjølt og fryst mat. Toalettkundene ønskes velkommen til markedets flotteste toalett. Selvsagt er det også tatt hensyn til dem som trenger noe til bilen.

- Vi er glad for å kunne tilby befolkningen på Nesodden og omegn et fullverdig servicetilbud, og en stasjon som fremstår som en av våre fineste både i eksteriør og interiør, sier salgsdirektør Gard Inge Olstad i Statoil Norge AS.

Den gamle stasjonen på Flaskebekk var fra 1950-tallet og bar preg av tidens tann, samtidig som uteplassen var alt for liten, og den ble revet tidligere i år. Den nye stasjonen disponerer en bakenforliggende tomt, slik at anlegget er trukket bakover på tomten og frigir plass for bedre tilgjengelighet og trafikksikkerhet. Det er også etablert en gangvei forbi stasjonen på utsiden mot Kapellveien.