Indesit Company i Norden

Report this content

Michele Caputo vil koordinere de nye selskabsplaner i Sverige, Norge, Danmark, Finland og Island.

Michele Caputo (39) har siden juni 2012 været den nye administrerende direktør for Indesit Company Nordics AS. Med base i Stockholm, Sverige, vil Indesit Nordics blive centrum for alle operationer i Norden, ikke kun for Sverige, men også for Danmark, Finland, Island og Norge.

Indesit Company SpA har besluttet sig for at investere i Norden med et projekt, der udvikles over en længere periode med henblik på at få en større del af markedet.

For at nå målet vil Indesit Company øge sin tilstedeværelse på disse markeder og tilbyde en mere omhyggelig og opmærksom kundeservice. I denne forbindelse vil der blive bygget en stærkere infrastruktur med hjælp fra et team, der er i stand til at dække Salg, Marketing, Logistik og Finans med fysisk tilstedeværelse i det pågældende område.

Vi skaber et stærkere lokalt team med henblik på at øge dækningen af markedet vha. flere salgsdirektører, der har større kompetencer og er i stand til at sikre hyppige træningskurser og tilbyde salgsmuligheder til alle forretninger i området. Vi vil også forbedre eftersalgsservicen med nye redskaber og processer i overensstemmelse med West European Best Practices, samt forstærke den lokale støtte til logistikken, så leveringstiden for mindre mængder kan nedsættes. Desuden vil vi støtte den lokale marketing for at udvikle vor kundebase og være bedre i stand til at tilfredsstille vore nordiske forbrugere” sagde Michele Caputo, Administrerende Direktør for Indesit Company Nordics.

Før denne udnævnelse var Michele Caputo ansat hos Reckitt Benckiser i 14 år. Siden 1998 har han været involveret i adskillige salgsroller med administration af internationale nøglekunder og teams af områdechefer. I 2006 blev han udnævnt til chef for Trade Marketing Italy, hvor hans arbejde var at koordinere Best Practices projects i Europa for større kategorier. I 2009 blev han udnævnt til Salgschef for New Zealand, hvor han forbedrede samarbejdet med kunderne fra et simpelt handelsforhold til et strategisk partnership, og opnåede lokal anerkendelse i industrien (prisen som årets leverandør i 2011 både indenfor kolonialvarer og farmaceutiske produkter).

Indesit Company er en af Europas førende fabrikanter og leverandører af store husholdningsmaskiner (vaskemaskiner, tørretumblere, opvaskemaskiner, køleskabe, komfurer, emhætter, ovne og kogeplader). Firmaet er den største leverandør på store markeder, såsom, Italien, UK og Rusland. Firmaet blev grundlag i 1975 og har været børsnoteret i Milano siden 1987; i 2011 havde Gruppen en omsætning på €2,8 milliarder. Indesit Company har 14 produktionsfaciliteter (i Italien, Polen, UK, Rusland og Tyrkiet) og 16.000 ansatte. Gruppens største mærker er Indesit, Hotpoint and Scholtès.

Pressekontakter:

Erik Höglund, Kelly and Pling, erik.h@kellyandpling.com, +46706291185