STOREBRAND ASA – valg av nytt styre

Representantskapet i Storebrand ASA har i møte 26. mai 2015 valgt Nils Are Karstad Lysø og Karin Bing Orgland som nye medlemmer av selskapets styre.

Nils Are Karstad Lysø er født i 1968, og er utdannet siviløkonom fra Handelshøyskolen BI. Han har tidligere mangeårig erfaring som partner i McKinsey & Company, hovedsakelig med oppdrag innen bank- og finanssektoren i Norge, Sverige, Sveits og Italia. Han var deretter konserndirektør i Aker-konsernet, etterfulgt av fem år som CFO og CEO i Moods of Norway. Lysø er i dag administrerende direktør ved Den norske Opera og Ballett i Oslo.

Karin Bing Orgland er født i 1959, og er utdannet siviløkonom fra NHH. Hun har mangeårig erfaring fra bank- og forsikringssektoren, både fra privat- og bedriftsmarkedet, hovedsakelig fra konsernledelsen i DNB og DNB Liv. Bing Orgland er selvstendig næringsdrivende med styreverv i flere større selskaper.

Styret i Storebrand ASA har etter dette følgende sammensetning:

Birger Magnus (styreleder), Monica Caneman, Laila S. Dahlen, Gyrid Skalleberg Ingerø, Nils Are Karstad Lysø, Karin Bing Orgland, Martin Skancke, Knut Dyre Haug (ansattevalgt), Arne Fredrik Håstein (ansattevalgt), og Heidi Storruste (ansattevalgt).

De aksjonærvalgte styremedlemmene er alle valgt for perioden frem til representantskapets møte i mai 2016 da representantskapet avholder sine ordinære årlige styrevalg.

Lysaker, 26. mai 2015

Kontaktperson: