Storebrand ASA: Jan Erik Saugestad ny konserndirektør for Kapitalforvaltning

Jan Erik Saugestad (50) er utnevnt til konserndirektør for Kapitalforvaltning i Storebrand-konsernet og administrerende direktør i Storebrand Asset Management AS. Han overtar stillingen etter Staffan Hansén, som nylig tiltrådte som konserndirektør for kundeområde Sverige.

Saugestad kommer fra stillingen som leder for Forvaltning i Storebrand Asset Management. Siden 1. juli har han vært konstituert i stillingen som konserndirektør for Storebrand Kapitalforvaltning.

– Vi har gjennomført en grundig prosess, hvor både interne og eksterne kandidater har blitt vurdert. Saugestad har de nødvendige holdninger og ferdigheter for å lykkes. Han har jobbet i Storebrand siden 1999 og vært leder for Forvaltning siden 2006, og har i perioden bevist at han evner å skape gode resultater, sier konsernsjef Odd Arild Grefstad.

– Innenfor kapitalforvaltningsområdet har vi en attraktiv og spennende nordisk posisjon og ytterligere vekstmuligheter langs våre strategiske hovedspor: enkelt og tydelig, bærekraftig og verdi for pengene. Jeg gleder meg til å jobbe med organisasjonen med dette, sier Jan Erik Saugestad.

Jan Erik Saugestad er sivilingeniør fra NTNU og har i tillegg en MBA fra INSEAD i Frankrike. Før han begynte i Storebrand jobbet han i McKinsey & Company, i Christiania Markets (nå Nordea Markets) og Handelsbanken Markets.

Lysaker, 2. september 2015

Leder IR Kjetil Ramberg Krøkje: kjetil.r.krokje@storebrand.no, Mobile (+47) 934 12 155

Informasjonsdirektør: Elin M. Myrmel-Johansen: Mobil 93 48 05 38