Den perfekte grillvinen

Report this content

Lukten av grill er lukten av sommer. Grillmat er smakskraftig mat som krever en robust vin, og Ravenswood Zinfandel utpekes av vineksperter som et veldig godt valg.

Til god mat hører god drikke, uansett om man er på sjøen, til fjells eller i hagen. Tall fra Vinmonopolet viser at salget av pappvin har steget jevnt og trutt de siste fem årene, og utgjør nå over halvparten av vinsalget.
- Pappvinene er enkle å frakte med seg. Dessuten er Norge i en særstilling når det gjelder å kreve kvalitet i boks, sier Greta Hessen Kvalvaag hos vinimportøren Strøm.
En nykommer denne grillsesongen er Ravenswood Zinfandel. Ravenswood-husets grunnlegger Joel Peterson er kjent som gudfaren av Zinfandel, en kompromissløs vinelsker som produserer store, robuste rødviner under slagordet «No wimpy wines».

Sjarmerer anmelderne
Ravenswood Zinfandel ble lansert i Norge før jul, som den første premium Zinfandel på boks. Den sjarmerer anmelderne, og blir beskrevet som en vin med stor fruktighet og smak av mørke bær samt kryddertone. Og som anmelderne, ble folket begeistret. I løpet av årets fem første måneder har nordmenn kjøpt over 140.000 liter av den amerikanske kvalitetsvinen.

Ravenswood Zinfandel passer til grillmat, kjøtt, lam, vilt og pizza. Dermed blir den en naturlig følgesvenn på mange sommerutflukter i år.

Ravenswood Zinfandel (Bag-in-box 3 l.) koster 379,90 kroner.

For spørsmål eller mer informasjon kontakt: Greta Hessen Kvalvaag, telefon  97 04 72 47

Om Strøm:
Vindistributøren Strøm ble etablert i 1921 som et privateid familieforetak - ett år før opprettelsen av det norske Vinmonopolet. Fokus på innovasjon har alltid stått sentralt i Strøm. Firmaet var først ute med å introdusere vin på boks og har vært med på å bygge opp markedet for viner fra “den nye verden”. Vi kombinerer vår markedskunnskap med et bredt nettverk av profesjonelle relasjoner. Vår sterke og brede portefølje med merkevarer gir våre kunder en bedre drikkeopplevelse.

Tags: