Swebus: Høytrykk før 17. mai – svenskene vil feire i Oslo

Nå forbereder ekspresselskapet Swebus seg for å ta i mot strømmen av reisende før 17. mai. 50 ekstrabusser settes inn på de mest populære strekningene mellom København og Oslo, respektive Stockholm og Oslo.

-Vi har fullt trykk på reisebookinger akkurat nå, mange vil være med å feire 17. mai i Norge, forteller IngvarRyggesjö, pressesjef for Swebus. I år faller nasjonaldagen dessuten på Kristi Himmelfartsdag, noe som gjør at mange passer på å ta en langhelg i Oslo. Ukens mest hektiske reisedager vil bli onsdag 16. mai og søndag 20. mai.

Høyest trykk på bookinger hos Swebus er nå på strekningen mellom København, Malmø, Gøteborg og Oslo, samt på bussene som går fra Stockholm via Ørebro og Karlstad, til Oslo. Tidtabeller og billetter for Swebus finnes på www.swebus.se , eller kjøpes via telefon 800 58 444.

Swebus är Sveriges ledande expressbussföretag med fler än 10 000 avgångar per vecka. Swebus erbjuder resor till cirka 150 orter i Sverige samt till Köpenhamn, Oslo och övriga Europa. Företaget erbjuder även flygtransfer, eventresor och chartrad trafik. Varje år görs mer än två miljoner resor med Swebus. Alla företagets expressbussresor är märkta med Bra miljöval och ombord på våra egna bussar finns gratis internet. Läs mer och köp din resa direkt på www.swebus.se .

Swebus ingår i Nobinakoncernen, Nordens största aktör inom persontrafik med buss. Verksamheten omfattar kontraktsbaserade regionala resor i Sverige, Danmark, Norge och Finland samt interregionala resor i egen regi genom Swebus. Nobinakoncernen omsätter drygt 6 miljarder kronor, kör 3 500 bussar och är med drygt 260 miljoner resor per år ett av norra Europas större persontrafikföretag. Mer information återfinns på www.nobina.com