Swebus lanserer forkjøpsrett til de beste setene

Nå blir det mulig å få forkjøpsrett på favorittsetet ditt på bussen. Nå lanserer Swebus tilleggsproduktet "priority boarding", som gir mulighet for å gå ombord på bussen før andre reisende. Samtidig begynner ekspressbusselskapet også å tilby booking av steputer for barn og muligheten for å ta med ekstra mye bagasje på reisen.

- Vi vet at mange av våre passasjerer ønsker å kunne velge en spesiell plass i bussen, for eksempel langt foran eller i nærheten av utgangene, sier Ingvar Ryggesjö, pressesjef hos Swebus. Derfor tilbyr vi nå muligheten til å kunne kjøpe "priority boarding" for våre reisende.

I tillegg til "priority boarding", lanseres muligheten for å booke setepute for barn, samt å ta med ekstra bagasje på reisen. I dag kan hver enkelt passasjer ta med seg en reiseveske pluss en håndbagasje. Men nå er det mulig å ta med en ekstra veske for 44 kroner, 25 kroner i lanseringsperioden.

Det har vært et antall barneseter ombord på Swebus' egne busser siden sommeren 2012. Men fra og med i dag blir det mulig å garantere tilgang til et setepute for barn ved at de kan bookes på forhånd.

Samtlige tilleggsprodukter er tilgjengelige nå.

Fakta om Swebus' tilleggsprodukter:
Priority boarding
Den som ønsker å sitte på en spesiell plass, kan, mot et tillegg på 17 kroner, kjøpe Priority boarding og får da gå ombord på bussen før andre reisende.

Setepute for barn
En setepute for barn gjør reisen enda tryggere og anbefales for barn fra fire år som er under 135 cm. Det er mulig å booke setepute for barn frem til seks timer før avgang. Pris: 17 kroner.

Ekstra bagasje
Det er mulig å booke ekstra bagasje for reisen frem til to timer før avgang. Prisen er 44 kroner per veske, i tillegg til den vesken med håndbagasje som inngår i billettprisen, men i lanseringsperioden koster en ekstra veske 25 kroner.

Les mer om de ulike tilleggsproduktene på www.swebus.se.

e-post: ingvar.ryggesjo@swebus.se Swebus pressekontor: 46 701-87 12 00

Swebus er Sveriges ledende ekspressbussforetak med flere enn 10 000 avganger per uke. Swebus tilbyr reiser til ca. 150 steder i Sverige samt til København, Oslo og det øvrige Europa. Foretaket tilbyr også flytransfer, eventreiser og chartertrafikk. Hvert år foretas det mer enn to millioner reiser med Swebus. Samtlige av foretakets ekspressbussreiser er merket med Bra miljöval, og om bord i våre egne busser er det gratis Internett. Les mer og kjøp din reise direkte på www.swebus.se.

Swebus inngår i Nobinakonsernet, Nordens største aktør innenfor persontrafikk med buss. Virksomheten omfatter kontraktsbaserte regionale reiser i Sverige, Danmark, Norge og Finland, samt interregionale reiser i egen regi gjennom Swebus. Nobinakonsernet omsetter for drøyt 6 milliarder SEK, kjører 3 500 busser og er med drøyt 260 millioner reiser per år et av Nord-Europas større persontrafikkforetak. Mer informasjon er å finne på www.nobina.com.