Swebus lanserer prisgaranti på reiser fra Oslo

Som eneste selskap i reisebransjen innfører ekspressbusselskapet Swebus prisgaranti for sine kunder. – Vi forbereder oss til den tøffe konkurransen som deregulering av kollektivtrafikken i Sverige innebærer, sier Ingvar Ryggesjö, pressesjef i Swebus

– Swebus skal ha lavest pris blant alle ekspressbusselskap, derfor kompenserer vi våre kunder om de skulle finne en annen ekspressbussreise til en lavere pris, sier Ingvar Ryggesjö. Swebus er allerede kjent for å tilby lave priser sammenlignet med tog og fly. Prisgarantien gjør at Swebus-reisende kan være trygge på at de nå reiser til den absolutt laveste prisen sammenlignet med andre ekspressbusselskap.

Prisgarantien innføres i første omgang langs hele den svenske vestkysten og vil være gjeldene på alle delstrekninger mellom Oslo og København. Utfallet av garantien vil så bli evaluert før konseptet videreutvikles.

–Vi skal ha lavest pris på hele vårt linjenett, men vi vil teste det nye konseptet med prisgaranti under kontrollerte former, sier Ryggesjö. Vi har valgt å starte på vestkysten ettersom det finnes mange populære busstrekninger der, vi når helt enkelt ut til mange erfarne ekspressbussreisende. På den måten kan vi få rask tilbakemelding fra engasjerte kunder.

Swebus’ nye prisgaranti innebærer at hvis en kunde finner en tilsvarende reise hos et konkurrerende ekspressbusselskap til en lavere pris får kunden mellomlegget, pluss én krone, tilbake av Swebus. Prisgarantien gjelder både før og etter at kunden har kjøpt sin billett hos Swebus. For mer informasjon om den nye prisgarantien, se http://www.swebus.se/prisgaranti .

Swebus is the leading express bus company in Sweden, with more than 10,000 departures weekly. Swebus provides journeys to 150 locations in Sweden, and to Copenhagen, Oslo and continental Europe. Swebus also offers airport transfer, event journeys and chartered traffic. Every year more than two million passenger journeys are made on our buses. All of our express bus journeys carry Bra Miljöval (Good Environment Choice) certification and free internet access is available on all of our own buses. Read more and book your journey on www.swebus.se

Swebus is part of the Nobina group,   the largest bus passenger transport company in the Nordic region. The operations include contractual regional traffic in Sweden, Denmark, Norway and Finland as well as independently operated interregional traffic through Swebus. The Nobina group has annual sales in excess of SEK 6 billion, operates 3,500 buses and, with more than 260 million passenger journeys per year, is one of the major passenger transport companies in northern Europe. For more information, please see www.nobina.com