Swebus oppgraderer prisgarantien med finnerlønn

Siden Swebus lanserte sin prisgaranti langs den  svenske Vestkysten i november 2011 har kun et fåtall personer hørt fra seg og funnet rimeligere billetter hos andre busselskap. Nå forbedrer Swebus sin prisgaranti ytterligere ved å utlyse en finnerlønn på 50 kr om noen finner et rimeligere alternativ til sin bussreise.

– Det er kun et fåtall personer som har funnet lavere priser og som vi har betalt tilbake mellomlegget til ifølge vår nye prisgaranti, sier Ingvar Ryggesjö, pressesjef i Swebus. Det betyr at vi holder det vi lover – den laveste prisen i bransjen og finnerlønn er en ytterligere måte for oss å forsterke det.

Som eneste selskap i reisebransjen har ekspressbusselskapet Swebus innført prisgaranti for alle sine kunder. Prisgarantien fungerer i første omgang langs hele den svenske Vestkysten og gjelder for alle delstrekninger mellom Oslo og København.

– I og med at dette har kommet veldig bra ut, ser vi nå over mulighetene for å tilby en prisgaranti i hele vårt linjenett, sier Ingvar Ryggesjö. En prisgaranti er viktig for å tydeliggjøre at vi skal være busselskapet med lavest priser, tross at det pågår en priskrig mange steder. Det blir enda viktigere nå når kollektivtrafikken er avregulert i Sverige og konkurransen øker.

Swebus sin prisgaranti innebærer at om en reisende finner en tilsvarende reise hos et konkurrerende ekspressbusselskap til en lavere pris enn hos Swebus, får man mellomlegget pluss én krone tilbake fra Swebus. Fra og med nå får man også femti kroner i finnerlønn. Prisgarantien gjelder både før og etter man har kjøpt sin billett. For mer informasjon om Swebus sin prisgaranti:  http://www.swebus.se/Express/Prisgaranti/ .

Swebus is the leading express bus company in Sweden, with more than 10,000 departures weekly. Swebus provides journeys to 150 locations in Sweden, and to Copenhagen, Oslo and continental Europe. Swebus also offers airport transfer, event journeys and chartered traffic. Every year more than two million passenger journeys are made on our buses. All of our express bus journeys carry Bra Miljöval (Good Environment Choice) certification and free internet access is available on all of our own buses. Read more and book your journey on www.swebus.se

Swebus is part of the Nobina group,   the largest bus passenger transport company in the Nordic region. The operations include contractual regional traffic in Sweden, Denmark, Norway and Finland as well as independently operated interregional traffic through Swebus. The Nobina group has annual sales in excess of SEK 6 billion, operates 3,500 buses and, with more than 260 million passenger journeys per year, is one of the major passenger transport companies in northern Europe. For more information, please see www.nobina.com