Swebus setter opp nye turer til Berlin og Hamburg

Fra og med i dag utvider ekspressbusselskapet Swebus sitt Europa-tilbud med 14 nye avganger per uke mellom Malmö, København, Berlin og Hamburg.

Økningen innebærer åtte ukentlige avganger hver retning mellom Malmö, København og Berlin. På strekningen fra København til Hamburg setter selskapet samtidig inn tre ukentlige avganger i hver retning. Turene til Europa kjøres i samarbeid med busselskapet Eurolines. Swebus tilpasser dessuten sin linje mellom Oslo- København for å forbedre bussforbindelsen i København.

For tidtabell, priser og bussforbindelser til de øvrige 150 byene i Swebus ' linjenett, se www.swebus.se

Swebus är störst inom interregional busstrafik i Sverige och erbjuder expressbussresor, bussresor till flyget med Flygtransfer och chartrade bussar. Företaget har över två miljoner passagerare per år på 10 000 avgångar per vecka. Med Swebus kan du resa till cirka 150 orter från Mora och Oslo i norr till Skåne och Köpenhamn i söder. Dessutom samarbetar Swebus med andra bussföretag för resor till Norrland och Europa. Alla företagets expressbussresor är märkta med Bra miljöval och ombord på Swebus bussar finns gratis internet. Swebus ingår i Nobina-koncernen, som är ledande i Norden på kollektivt resande med buss. Läs mer och köp din resa direkt på www.swebus.se .