Pressemelding: ALLTID LAVERE MOBILPRISER FRA TELE2: Ny prisreduksjon på alle trafikkslag for alle Tele2 Mobil 45 kunder! 1. september 2004 Tele2s mål er alltid å tilby kundene de beste prisene og tilbudene. Derfor har vi i dag bestemt oss for å redusere alle samtalepriser på vårt populære mobilabonnement Tele2 Mobil 45 til alle våre kunder. Nye og eksisterende kunder får de nye prisene fra og med 6 september. Det blir 10 øre billigere å ringe på alle trafikkslag. Tele2 er prisutfordreren i det norske markedet, og vi vil alltid følge opp når det skjer endringer i markedet. Kundene våre skal alltid føle seg trygge på at Tele2 er et lønnsomt og godt alternativ, forteller Henrik Müller-Hansen, administrerende direktør i Tele2 Norge. Tele2 Mobil 45 - 10 øre billigere å ringe til alle trafikkslag! Abonnementet har 45 kr i månedsavgift og lave samtalepriser for de som bruker mobiltelefonen moderat, dvs mindre enn 4 min per dag. Nye priser for Tele2 Mobil 45 er: Til Tele2 Mobil og Telenor Mobil 1,49 kr, til fasttelefon 1,39 kr og til Netcom 1,59. SMS koster 0,67 kr og MMS 2,39 kr. I tillegg kommer startavgiften på 0,59kr. For mer informasjon eller bestilling se www.tele2.no. Kostnadseffektiv drift gir lave priser til kundene! - Vårt mål er alltid å tilby kundene produkter til markedets beste priser! Vår virksomhet er organisert slik at vi alltid kan agere som en prisleder. Vi har satt ned våre mobilpriser flere ganger i år, og når dominerende aktører senker sine priser og utfordrer oss, så følger vi opp umiddelbart med prisreduksjoner, forteller Henrik Müller-Hansen, administrerende direktør i Tele2 Norge. Tele2 er Europas ledende og lønnsomme alternative telekomoperatør. Med vårt unike verdigrunnlag, leverer vi hver dag billig og enkel telekom til alle europeere. Vi har i dag 24 millioner kunder i 24 land. Vi tilbyr produkter og tjenester innenfor områdene fast- og mobiltelefoni, Internett, datatjenester, kabel-TV og innholdstjenester. Våre hovedkonkurrenter er de tidligere statlige monopolistene. Tele2 ble grunnlagt i 1993 av Jan Stenbeck og har vært notert på Stockholmsbörsen siden 1996. Aksjen har også vært notert på NASDAQ siden 1997. I 2003 omsatte vi 36 911 MSEK og et overskudd på 5 710 MSEK (EBITDA). Tele2s mål er å alltid tilby markedets beste priser. For ytterligere informasjon ta kontakt med: Henrik Müller-Hansen Telefon: +47 21 31 90 09 Administerende Direktør Tele2 Norge AS ------------------------------------------------------------ Informasjonen er sendt gjennom Waymaker http://www.waymaker.no