Tele2 bryter monopolet på abonnement for fasttelefoni!

Tele2 bryter monopolet på abonnement for fasttelefoni! - For Tele2s kunder er det nå slutt på telemonopolet! Fra og med i dag kan våre fasttelefonikunder få regningen bare fra Tele2, vi garanterer at den er mindre. I tillegg til et billigere abonnement, reduserer vi samtaleprisene våre kraftig og befester Tele2s prisposisjon, forteller Henrik Müller-Hansen, administrerende direktør i Tele2 Norge. Telemonopolet ble formelt avviklet 1. januar 1998, men det er først nå at Tele2 har muligheten til å kunne tilby sine egne kunder ett billigere fasttelefoniabonnement. Tele2s tilbud på fasttelefoniabonnement: · Analog linje 149 kr. · ISDN linje 229 kr. · Reduserte samtale priser opptil 47% · Ingen innmeldingsavgift Etter Tele2s beregninger vil en gjennomsnittlig kunde, som ringer for 200 kr i måneden med Telenor sine standardpriser, spare over 400 kr i året på å få abonnementet og samtalene sine levert fra Tele2 i stedet for Telenor. På fasttelefoni abonnementet alene vil kundene spare 120 kr. i året! - Etter at Tele2 kom på markedet i 1997 og frem til i dag, har samtaleprisene på fasttelefoni rast med ca. 40%. Prisene på abonnement, som ikke har vært konkurranseutsatt, har under tilsvarende periode økt med ca 50%, i følge Norsk Telecom. Det at Tele2 nå endelig kan tilby fasttelefoniabonnement er et viktig skritt i kampen for billigere telefonitjenester, sier Henrik Müller Hansen. Tele2s tilbud på fasttelefoniabonnement forutsetter kun 12 måneders bindingstid. Ønsker kundene ikke bindningstid, tilkommer ett innmeldingsgebyr på 199,- og man får ikke muligheten til å ringe med Tele2s reduserte samtalepriser. Ved brudd på bindningstiden tilkommer et gebyr på 299,- Abonnementet kommer med standard tilleggstjenester. Samtlige priser er inklusive mva. Tele2 tilbyr fast- og mobiltelefoni samt datanett- og Internettjenester. Tele2 henvender seg til både bedrifter og privatpersoner som setter pris på gode tilbud og fleksible kommunikasjonsløsninger. I store deler av Skandinavia har Tele2 utfordret og brutt monopolet innenfor telekom markedet. I dag har Tele2 det største paneuropeiske varemerkt innen telekom. Tele2 AB ble etablert i 1993. Tele2 AB sine aksjer er notert på Stockholmsbörsen og på Nasdaq. For ytterligere informasjon kontakt: Henrik Müller-Hansen Telefon: + 47 21 31 90 09 Administrerende direktør i Tele2 Norge AS ------------------------------------------------------------ Ytterligere informasjon kan hentes på følgende hjemmeside: http://www.waymaker.no Nedenstående filer kan lastes ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/14/20031014BIT00220/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/14/20031014BIT00220/wkr0002.pdf