Fremleggelse av rapport om det norske og europeiske mobilmarkedet og stor befolkningsundersøkelse

Mobilen er blitt uunnværlig i hverdagen for de fleste nordmenn. Vi søker sosial kontakt med den, vi finner fram med den, vi bruker den som oppslagsverk og datamaskin, og kommer vi i nød er det med mobilen vi ber om hjelp.  Denne avhengigheten stiller alle mobiloperatører overfor nye utfordringer.

Torsdag 7. juni klokka 17:00 inviterer Tele2 i Norge til pressebriefing og middag på Bølgen & Moi på Tjuvholmen i forbindelse med fremleggelsen av en ny rapport om det norske og europeiske mobilmarkedet og nordmenns mobilvaner.

Rapporten inneholder en omfattende kartlegging og analyse av mobilmarkedet i Norge samt flere europeiske land. Rapporten ser nærmere på hvorfor Norge er annerledeslandet i europeisk mobilsammenheng, og hva som er avgjørende for å sikre en virksom og bærekraftig mobilkonkurranse i Norge slik at sikkerhet, dekning og kapasitet kan bli bedre.

Rapporten inneholder også funnene i en fersk befolkningsundersøkelse om nordmenns mobilvaner. Funnene forteller oss hva mobilforbrukerne mener; hva de ønsker, prioriterer, savner og tilfredse eller utilfredse med.

Program for dagen:

17:00               Velkommen ved adm.dir. Tele2 Norge Arild Hustad

• Presentasjon av ledergruppa og merkevaresjefene for Tele2, One Call, Lebara og Network Norway
  • Det norske og europeiske mobilmarkedet
  • Nordmenns mobilvaner
  • Konkurranse og utbygging av mobilnett

18:30               Vi går til bords og lar Bølgen & Moi sitt utmerkede kjøkken gi oss en sommerlig smaksopplevelse

Middagen blir uformell med rom for mingling og tid til å bli kjent med de ulike lederne i Tele2s norske virksomhet og i de fire operative mobilselskapene.

Vi tror rapporten inneholder masse interessant stoff, både for bransjejournalister og journalister i alle andre medier. De som kommer på arrangementet vil også få rapporten før andre.

For mer informasjon og påmelding, vennligst kontakt:

Henning Lunde tlf: 41 44 05 95

e-post: presse.no@tele2.com