Konkurransetilsynet godkjenner sammenslåingen mellom TeliaSonera og Tele2 i Norge

(Oslo 5. februar 2015) Konkurransetilsynet har i dag godkjent sammenslåingen mellom TeliaSonera og Tele2 i Norge på vilkår. Det nye selskapet tar fatt på en omfattende og rask 4G utbygging.

- Vi er fornøyd med Konkurransetilsynets godkjenning. Det sammenslåtte selskapet vil bli en slagkraftig aktør i det norske mobilmarkedet, og garanterer høyhastighets mobilt bredbånd til 98 prosent av befolkningen innen utgangen av 2016, sier adm.dir. Arild Hustad i Tele2s norske virksomheter.

Det nye selskapet endrer konkurransesituasjonen i det norske markedet for telekommunikasjon til fordel for forbrukerne og samfunnet. Sammenslåingen vil føre til et mer jevnbyrdig styrkeforhold mellom de største aktørene og legge til rette for bedre konkurranse mellom alle aktørene i mobilmarkedet. Det er bra for alle norske mobilkunder og næringslivet.

- For alle ansatte går vi nå inn i en ny spennende tid hvor det vil bli mange nye utfordringer og muligheter. Sammen vil det nye selskapet bli et skikkelig flaggskip i den norske mobil- og telekombransjen avslutter Hustad.

Det vil bli avholdt pressekonferanse i dag kl 13:00 i lokalene til TeliaSonera, Sandakerveien 140.

Henning Lunde, direktør PR og samfunn, Tele2 i Norge
Tlf: 41 44 05 95, epost: