Nå får Tele2s kunder 4G

(Oslo, 31. januar 2014) Tele2 er klar med 4G. Fra 1. mai vil kunder med abonnementene Large og Extra Large automatisk få 4G uten tillegg i pris, og fra oktober vil det inngå også i andre abonnement. Tele2 skal alltid tilby kundene mest for pengene og vil i første omgang tilby L og XL kunder 4G-fart opptil 40 Mbps.

- Som en utfordrer i markedet står vi på hodet for å kunne tilby våre kunder de beste tjenestene til gode priser. Vi velger å tilby 4G til de kundene som bruker mest data og som har størst behov for høyere hastighet først. Alle andre vil få det til høsten, sier Hanne Løvstad, direktør i Tele2.

Tele2 vil i første omgang tilby 4G med opptil 40 Mbps til sine kunder med standard L og XL abonnement. Det er her behovet er størst, og for å få glede av mulighetene som 4G-fart tilbyr er det gunstig å ha større datapakker inkludert i abonnementene.

- Vi lytter alltid til våre kunder. Det er de som kjenner behovene sine best. For dagens mobilbruker handler det ikke lenger om å kunne ringe. Med 4G på plass vil våre kunder gis muligheten til å surfe superraskt på internett gjennom mobilnettet. Fleksibiliteten som her gis i forhold til tid og sted blir stadig viktigere for nordmenns mobilhverdag, fortsetter Løvstad.

4G er neste generasjons mobile bredbånd og muliggjør superraske surfehastigheter og nye anvendelser på mobilen. Tele2 har merket en økning i etterspørselen etter 4G fra sine storkunder på begynnelsen av året, og velger derfor å innføre 4G så raskt som det praktisk lar seg gjøre.

For de som ikke klarer å vente til høsten er det fullt mulig å bytte abonnement. Abonnementene vil også være tilgjengelige sammen med kjøp av ny mobiltelefon i Tele2s egne butikker, på nett samt hos våre distribusjonspartnere Elkjøp, Lefdal, Expert, Siba, Spaceworld & Teknikkmagasinet.

Hanne Løvstad, direktør Tele2, tlf: 967 00 000

Henning Lunde, direktør PR og samfunn Tele2 i Norge, tlf: 41 44 05 95

Fakta om Tele2 i Norge:

Tele2 Norge er heleid av det børsnoterte selskapet Tele2 AB. Helt siden Tele2 etablerte seg i Norge i 1995 har selskapet vært en langsiktig utfordrer til Telenor og etter hvert TeliaSonera. Selskapet har i dag omlag 1,2 millioner kunder og bygger for tiden ut landets tredje nasjonale mobilnett som per i dag dekker over 75 prosent av befolkningen. Tele2s norske virksomhet består av merkenavnselskapene Tele2, Network Norway, One Call og MyCall.

Tele2 AB er et av Europas ledende telekomselskaper, og tilbyr produkter og tjenester innen fast- og mobiltelefoni, bredbånd, datanett, kabel-tv og innholdstjenester.

For mer info se www.tele2.no og www.tele2.com