Tele2 Norge: Ny direktør for PR og samfunn i Tele2s norske virksomheter

(Oslo, 8. april 2013) Henning Lunde tiltrer som direktør for PR og samfunn i Tele2s norske virksomheter fra i dag. Lunde kommer fra rådgivningsbransjen hvor han har jobbet i over 10 år, og har det siste året vært innleid som pressekoordinator for Tele2.

- Jeg er glad for å ønske Henning velkommen til oss. Tele2 i Norge skal vokse i årene fremover, og med vår industrielle satsing og utbygging av eget nett skal vi også vise oss frem på samfunnsarenaen og være tilstede i den offentlige bransjedebatten. Både Tele2 og Lunde har lært hverandre å kjenne det siste året, og jeg er sikker på at vi vil få god nytte av hans kunnskaper på flere områder, sier administrerende direktør for Tele2s norske virksomheter Arild Hustad.

Tele2 Norge bygger nå sitt eget mobilnett som per i dag dekker to tredjedeler av den norske befolkningen. I løpet av tredje kvartal 2013 vil nettet dekke 75 prosent av befolkningen, og alle basestasjoner vil være klargjort for å ta i bruk 4G-teknologien så fort frekvensauksjonen er gjennomført og de nye ressursene blir tilgjengelige. Selskapet har 1,2 millioner kunder i Norge og er landets raskest voksende mobilvirksomhet for tredje året på rad.

- Jeg gleder meg til å bli en fast del av Tele2s norske virksomheter. Selskapet har en sterk og spennende merkenavnportefølje som sammen med vår industriplattform vil sette et enda sterkere preg på nordmenns mobilhverdag i fremtiden, sier Henning Lunde.

Henning Lunde kommer fra stillingen som spesialrådgiver i Mørland & Johnsen analyse og kommunikasjon, som han var med på å starte i 2006. Før det jobbet han fem år i Geelmuyden.Kiese hvor han blant annet ledet strategi-, analyse- og finansbasen. Lunde er utdannet siviløkonom fra NHH og har MBA studier fra Asian Institute of Management.

Henning Lunde, direktør PR og samfunn Tele2 i Norge, tlf: 41 44 05 95, e-post henning.lunde@tele2.com

Arild Hustad, administrerende direktør Tele2 i Norge, tlf: 952 41 930