Ledende svensk eiendomsselskap outsourcer IT til TeleComputing

Diligentia AB, et av Sveriges ledende eiendomsselskaper, har valgt TeleComputing som ansvarlig leverandør for IT-virksomheten. Avtalen er på 3 år og innebærer at TeleComputing tar ansvaret for sentral IT-drift og IT On Demand, fjernstyring av lokale arbeidsplasser, kommunikasjon samt support til samtlige av Diligentias 200 ansatte. Ordreverdien beregnes til ca. MSEK 15 i avtaleperioden.

Arbeidet med å innføre løsningen har allerede startet og forventes å være helt innført i begynnelsen av september.

– Avtalen med Diligentia befester TeleComputings posisjon som den ledende IT-driftsleverandør for eiendomsselskaper i Sverige. Vi er svært glade for at Diligentia har valgt oss som leverandør og ser dette som en bekreftelse på at våre løsninger oppfyller kundenes krav på kostnadseffektivitet, tilgjengelighet, fleksibilitet og sikkerhet, sier André P. Løvestam, konsernsjef i TeleComputing.