Prestisjepris til TeleComputing

Microsoft har kåret norske TeleComputing til beste leverandør av hybride skytjenester.

I konkurranse med 400 konkurrenter fra 40 land, stakk TeleComputing av med den gjeve utmerkelsen «Best New Hybrid Offering» under Microsofts egen ”Cloud and Hosting Summit” i Seattle nylig.

- Vi vant klassen for ”Best New Hybrid Cloud”. Det vil i praksis si at vi er best i klassen til å kombinere lokale, norske skytjenester med Microsofts globale skyløsninger, sier en fornøyd Kjell Tore Espeseth, CTO i TeleComputing.

Hybride skytjenester defineres som en blanding av to tjenester. Fleksibiliteten i en «privat sky» kombinert med tjenestetilbudet fra andre skytjenester som for eksempel Microsoft Office 365.

- TeleComputing har de siste årene fått en unik posisjon som en av Microsofts aller viktigste partnere innenfor utvikling av fremtidens skyløsninger. Partnerskapet har gjort det mulig for oss å tilby markedets mest moderne plattform for slike leveranser, forklarer Espeseth.

TeleComputing, som har hovedkontor i Asker og teller omlag 1000 ansatte, har siden slutten av 90-tallet spesialisert seg på IT-drift for bedriftsmarkedet. I dag anerkjennes bedriften som Nordens ledende tilbyder av sentraliserte driftstjenester, IT-outsourcing og skytjenester.

- Vi har gjennom mange år jobbet systematisk med å sømløst integrere tjenester som Microsofts Office 365 og Azure i løsningene som tilbys kundene våre. Dette har vi fått til på en veldig bra måte, noe utmerkelsen også bekrefter. Men enda viktigere enn priser, er det at TeleComputings mer enn 1300 kunder er fornøyde med de tjenestene vi leverer hver eneste dag. Det er den virkelig store fjæren i hatten for oss, smiler Kjell Tore Espeseth.

TeleComputing AS:

Lars David Klausen, salgs- og markedsdirektør +47 93 48 37 17

Kjell Tore Espeseth, CTO + 47 93 48 37 62

TeleComputing er en ledende tilbyder av skytjenester, sentraliserte IT-driftsløsninger og IT-outsourcing på det nordiske SMB markedet. Datterselskapet Kentor er systemintegratører som tilbyr kvalifiserte bransje- og virksomhetsspesialister, systemutvikling og IT-rådgivning. TeleComputing konsernet har ca. 1000 ansatte på 8 lokasjoner i 4 land og 1300 bedriftskunder i Norden.

Mer informasjon: www.telecomputing.no.

Tags: