Reitan Convenience slutter seg til rammeavtale mellom TeleComputing og Reitangruppen

Med utgangspunkt i tidligere inngått rammeavtale mellom Reitangruppen og TeleComputing har Reitan Convenience nå inngått avtale med TeleComputing om IT drift av deres sentrale IT-løsninger for de neste tre årene.

– TeleComputing har samarbeidet med Reitangruppen gjennom flere år nå og da vi skulle etablere en ny IT-driftsløsning for sentral infrastruktur i Reitan Convenience Norway var det naturlig for oss å vektlegge det gode samarbeidet flere av de andre selskapene i Reitangruppen har med TeleComputing. I tillegg sikret rammeavtalen oss en prisgunstig, fleksibel og robust IT-driftsplattform som samtidig ivaretar våre krav til moderne og fremtidsrettede IT-drift sier Jørgen Skålhegg, IT-sjef i Reitan Convenience

Reitan Convenience omfatter Narvesen i Norge og Latvia, Pressbyrån i Sverige, 7-Eleven i Norge, Sverige og Danmark, R-kioski i Finland, R-kiosk i Estland, samt R-kiosk og Lietuvos Spauda i Litauen. Reitan Convenience har en markedsledende posisjon i alle sine land. Antall utsalgssteder per 31. desember 2012 var 2.495, og Reitan Convenience hadde i 2012 en omsetning på 13,4 milliarder kroner.

– Det er veldig hyggelig at også Reitan Convenience velger TeleComputing som sin IT-driftsleverandør. Samarbeidet med Reitangruppen ble inngått våren 2011 og har siden økt i omfang og omfatter i dag IT driftsoppgaver for bl.a. Rema 1000, Uno-X og Reitan Eiendom. For oss er det en stor annerkjennelse av vår leveranseevne at nå også Reitan Convenience velger TeleComputing som samarbeidspartner for IT-drift i årene fremover, sier Sven Tore Kaasa, administrerende direktør i TeleComputing AS.

TeleComputing AS: Sven Tore Kaasa, Administrerende direktør, tlf: +47 92 25 00 19

TeleComputing er en ledende tilbyder av IT-driftstjenester, nettskytjenester, sentraliserte ASP løsninger og outsourcing på det nordiske SMB markedet. Datterselskapet Kentor er systemintegratører som tilbyr kvalifiserte bransje- og virksomhetsspesialister, systemutvikling og IT-rådgivning. TeleComputing konsernet har ca. 800 ansatte på 7 lokasjoner i 3 land og 800 bedriftskunder i Norden. TeleComputing omsatte i 2012 for mer enn 1.1 milliarder kroner og har god lønnsomhet. Mer informasjon: www.telecomputing.no.

Om Reitan Conveniece

Narvesen er kiosken med stor K, og har vært en av Norges ledende servicebedrifter i mer enn 100 år. Kjeden ble etablert i 1894 av Bertrand Narvesen, og har næmere 400 kiosker i hele Norge, med over 200.000 kundebesøk hver dag. Narvesen-eventyret startet med salg og distribusjon av lesestoff, og fremdeles er kjedens hovedprodukt lesestoff i vid forstand.

7-Eleven er Skandinavias ledende conveniencekjede, og har vært i Norge siden 1986. I dag har Reitan Convenience til sammen nærmere 500 7-Eleven-butikker i Skandinavia, fordelt på 7-Eleven i bybildet og i samarbeidet Shell/7-Eleven. I 7-Eleven skal vareutvalg og åpningstider tilfredsstille travle og moderne menneskers behov for å kunne få ”hva som helst, når som helst, hvor som helst”. 7-Eleven finner du derfor i byer og langs vei over hele Skandinavia.

På samme måte som med Narvesen i Norge, er Pressbyrån Sveriges ledende aktør innenfor kiosk og servicehandel med forretninger over hele Sverige. Tilbudet er bredt og lett tilgjengelig for mennesker på farten – ”snabbt och enkelt” som de selv sier. Pressbyrån er en svært sterk merkevare i det svenske markedet, med over 250.000 kundebesøk hver eneste dag. Pressbyrån tilbyr varer som sjokolade, hurtigmat, drikke, aviser, blader og diverse tjenester.

R-kioski er den ledende aktøren på kioskmarkedet i Finland, samt gjennom R-kiosk i Estland og Litauen, og Lietuvos Spauda i Litauen. Antall utsalgssteder per 31. desember 2011 var 1.048, og kioskene hadde i 2011 en omsetning på ca. 3 milliarder kroner