Skanem forlenger samarbeidet med TeleComputing

Skanem AS har fornyet sin it-outsourcing avtale med TeleComputing. Avtalen innebærer at TeleComputing fortsatt får ansvar for leveranse av all IT-støtte til Skanems ansatte i England, Norge, Sverige, Danmark, Tyskland, Polen og Thailand. Samlet forventet kontraktsverdi er
MNOK 14 – 18. Kontraktsperioden er på 2 år med opsjon på ytterligere 1 år.

Skanem AS er ett av Europas ledende selskaper innen produksjon av selvklebende etiketter. Selskapet, som har hovedkontor i Stavanger og totalt 1100 ansatte, består av 14 produksjonsselskaper i 8 land. I juni 2007 åpnet Skanem sin første fabrikk i Asia utenfor Bangkok, Thailand. Skanems visjon er å være den foretrukne leverandøren av høykvalitets, selvklebende etiketter til store nasjonale og multinasjonale kunder ved å tilby kostnadseffektive og smarte logistikkløsninger.

- Skanem vokser raskt og opererer i et dynamisk og internasjonalt marked. Vi trengte en erfaren IT partner som kunne tilby fleksible og skalerbare IT-løsninger som til enhver tid kan tilpasses våre behov og som kunne gi våre brukere IT-tilgang uavhengig av tid og sted. Vi har vært kunde hos TeleComputing siden 2002 og har gode erfaringer med løsningen og kvaliteten på tjenestene, sier Ivar Berg, IS/IT Manager i Skanem AS.

- Avtalen er nok en bekreftelse på at TeleComputings fleksible og skalerbare IT løsninger er attraktive for nordiske selskaper med internasjonal fokus og virksomheter i mange land. Skanem er en spennende og krevende kunde som styrker vår internasjonale erfaring. Vi vil selvsagt gjøre vårt ytterste for å innfri de forventninger som stilles til oss også i tiden framover, sier André P. Løvestam, konsernsjef i TeleComputing.