Sveriges største regjeringsparti velger TeleComputing

Moderaterna, Sveriges største regjeringsparti og nest største politiske parti, har valgt TeleComputing som sin nye IT-outsourcing partner. Avtalen, som er på 3 år, innebærer at TeleComputing for ansvar for IT-drift og tilhørende support av Moderaternas nyvalgte medlemssystem og nye hjemmeside-portal (www.moderat.se).

Moderaterna valgte nylig å gå til anskaffelse av et nytt standardsystem med CRM muligheter for all medlemshåndtering. Samtidig ønsket partiet å etablere en portalløsning for sitt eksterne nettsted (www.moderat.se). Begge løsningene krever et distribuert system hvor brukerne kan jobbe via nettet både for administrasjon av medlemssystemet og oppdatering av den eksterne hjemmesiden. Samtidig må det valgte IT-miljøet ha meget høy driftsstabilitet, sikkerhet og tilgjengelighet.

Etter en omfattende anbudsrunde ble TeleComputing valgt som Moderaternas partner for IT-drift og tilhørende support av de nye systemene.

- Vi synes det er en meget hyggelig anerkjennelse av vår kompetanse og erfaring at Sveriges største regjeringsparti har valgt oss som sin IT-outsourcing partner. Moderaterna har en organisasjonsstruktur som stiller store krav til et sikkert, fleksibelt og distribuert IT-driftsmiljø. Det er en utfordring vi påtar oss med glede og vil vi gjøre vårt ytterste for å innfri de forventninger som stilles til oss, sier André P. Løvestam, konsernsjef i TeleComputing.